کد خبر 1520803
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به وضعیت تردد زائران در مرزها، گفت: از ابتدای ماه صفر، ۶۷۰ هزار نفر از مرزهای شش‌گانه عبور کردند که این آمار در مقایسه با سال قبل، رشد ۴۳ درصدی داشته است.

به گزارش مشرق،‌ سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به وضعیت تردد زائران در مرزها، گفت: از ابتدای ماه صفر، ۶۷۰ هزار نفر از مرزهای شش‌گانه عبور کردند که این آمار در مقایسه با سال قبل، رشد ۴۳ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین عبور از مرز مربوط به مهران، شلمچه و کمترین آن مربوط به مرز تمرچین بوده است. اولین توصیه من به زائران عزیز این است که مرزهای باشماق، تمرچین و خسروی ظرفیت خوبی برای عبور زائران دارد تا از تراکم جمعیت در سایر مرزها کاسته شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: امسال با توجه به تدابیری که صورت گرفته، مشکلی برای عبور از مرز نداریم، مگر اینکه در آن سوی مرز مشکلی پیش بیاید، ولذا ما هیچ نگرانی خاصی نداریم و آمادگی کامل داریم تا جمعیت زائرین را از مرزها عبور دهیم.

میراحمدی اظهار کرد: ما بیش از ۳۱۵۰ موکب مردمی با بیش از ۲۰۰هزار خدمتگزار داریم و بیش از ۵۰ درصد این‌ها، یعنی بیش از ۴ هزار کامیون از مرزها عبور کرده‌اند.

وی تأکید کرد: درخواستی که از زائرین دارم این است که به دلیل موج عظیم حضور زائرین در مرزها، از اواسط هفته آینده، حتی‌المقدور تا قبل از دوشنبه سفر خود را آغاز کنند و مدت ماندگاری در کربلا را یک روز قرار دهند تا شرایط برای حضور سایرین فراهم شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان خاطرنشان کرد: اطفال و سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، حتی‌الامکان از این سفر خودداری کنند.

منبع: فارس