کد خبر 1515383
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

به گزارش مشرق، یکی از کاربران توئیتری در صفحه خود رشته توئیتی پیرامون موضوع نقش آمریکا در جنگ اوکراین و روسیه نوشت:

برای اینکه بدانید آمریکا با اوکراین چه کرد به این گزارش دقت کنید:

حتی قبل از جنگ اوکراین و روسیه، یکی از ضعیف ترین آمارهای زاد و ولد در جهان متعلق به اوکراین بوده است؛ یعنی با همان شرایط قبل از جنگ اگر پیش میرفتیم تا سال ۲۰۵۰ شاهد نصف شدن جمعیت ۴۰ میلیونی اوکراین میبودیم!

زیاده خواهی های آمریکا و تلاش غرب برای گسترش ناتو تا بیخ گوش روسیه اما این فاجعه را ۲۷ سال جلو انداخت.

اکنون بنا به برخی گزارش ها با توجه به تعداد زیاد کشته شدگانِ مَرد، مهاجرت میلیونها اوکراینی، و کاهش شدید فرزند آوری، جمعیت این کشور همین حالا در معرض نصف شدن است.

گاردین به نقل از یک شرکت تحلیل داده اوکراینی مینویسد آمارها از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ بزرگترین میزان کاهش جمعیت از زمان استقلال اوکراین در سال ۱۹۹۱ را نشان میدهند.

این گزارش می افزاید میزان زاد و ولد در اوکراین قبل از آغاز جنگ، ماهانه ۲۳ هزار تولد بوده است که پس از جنگ به ۱۶ هزار تولد در ماه تنزل یافته است.

تصور کنید اگر با فرسایشی شدن جنگ کاهش تولد در همین حد [ماهی ۷ هزار نفر] باقی بماند که نمی ماند، و صدها سرباز یا مردم عادی نیز در هر ماه جان خود را از دست بدهند، و ماهانه بر تعداد آوارگان و مهاجرین نیز افزوده شود، میزان کاهش جمعیت اوکراین در هر سال چقدر خواهد شد؟!

فارغ از آنکه جنگ جان بسیاری را میگیرد و خانواده های زیادی متلاشی میشوند، اساسا وجود چنین شرایطی در یک کشور انگیزه فرزند آوری و نگهداری از کودکان را پایین می آورد. آمریکا هنوز هم اجازه نمیدهد جنگ به پایان برسد؛ دولت اوکراین هم متاسفانه دولتی نیست که از خود اراده ای داشته باشد؛ زلنسکی در رویای پیوستن به ناتو به سر میبرد و آمریکا شرط پیوستن اوکراین به ناتو را پیروزی بر روسیه قرار داده است! گویی اوکراین عملا در حال چرخ شدن است؛ نه روسیه شکست خوردنی است، و نه بدون اراده آمریکا این جنگ پایان می یابد.

آینده تلخ و خطرناکی پیش روی اوکراینی ها است؛ البته آمریکا پس از ناکامی های زیاد، اخیرا در پی پایان دادن به این جنگ است، اما میخواهد آبرومندانه خارج شود؛ چیزی که روسیه اجازه آن را نمیدهد؛ در نتیجه این اوکراین است که میسوزد و ذره ذزه نابود میشود!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.