کد خبر 1510362
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی پارسینTV، ویدئویی از اعتراف صریح اپوزیسیون در برنامه زنده و اتفاق نظر کارشناسان بی‌بی‌سی به شکست مفتضحانه براندازان منتشر کرد.

در این ویدئو مجری از کارشناس برنامه می پرسد که آیا اپوزوسیون مد نظر همان گروه ها هرچند کم صدا در داخل هستند یا گروه های اپوزوسیون خارج از کشور که طی این روزها به مشکلات بسیاری نیز برخورده اند؟

حاتم قادری، استاد پیشین علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس نیز در پاسخ می گوید: اپوزوسیون چه داخل و چه خارج نمی توانند حتی یک ائتلاف ساده را شکل دهند و این موضوع خیلی خطرناک است و بحرانی جدی را رقم می زند.

وی ادامه داد: سلطنت طلبان در کنار گروه های دیگر وجود دارند و مهم ترین اپوزوسیون ما سلطنت است که خود سلطنت مشکلات بسیاری دارد و نمی توانند در داخل ایران نفوذ گسترده داشته باشند و ضعیت اسف باری دارند.

کارشناس دیگر این برنامه نیز با تایید این مسئله که وضعیت اپوزوسیون در خارج از کشور اسف بار است. در واقع توهمی وجود داشت که اپوزوسیون خارج از کشور می توانند اقدامی انجام دهند برای مردم و ائتلافی 5 نفره تشکیل دادند که حتی چند روز هم طول نکشید و توانایی انجام چنین اقداماتی ندارند.

وی افزود: این نگاه که جمهوری اسلامی رفتنی است و تا چند روز دیگر نیز کار آن به پایان می رسد، این نگاه یک افق سیاسی بسیار خطرناک برای کوتاه مدت است.

دیگر کارشناس برنامه معتقد است که هیچ تغییری در ایران با هزینه کم میسر نمی شود و آقای خامنه‌ای و تیم ایشان از سال 78 موفق شدند (توطئه) تمام انقلاب‌های مخملی در ایران را خنثی کنند.

در واقع برنامه‌ای که قرار بود توسط کارفرمای انگلیسی، راهکار براندازی در ایران را بررسی و به اپوزیسیون افسرده دیکته کند، مثل همیشه به بن‌بست خورد و با این سوال مأیوسانه مجری بی‌بی‌سی مواجه گردید:

حالا که همه راه‌ها بسته است، پس باید چه کرد؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.