کد خبر 1486850
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

فرمانده ارتش واگنر اعلام کرد که ارتش اوکراین روزانه تا نزدیک به ۶۰۰ نظامی خود را در باخموت از دست می‌دهد.

به گزارش مشرق، فرمانده ارتش خصوصی روسیه «واگنر» از تشدید تجمع نظامیان اوکراینی در شهر باخموت خبر داد.

«یوگنی پریگوژین» فرمانده ارتش واگنر روز شنبه در اظهاراتی عنوان کرد که نیروهای مسلح اوکراین هر روز از ۴۰۰ تا ۶۰۰ نظامی را به باخموت می‌آورند و هر روز همین تعداد نظامی را از دست می‌دهند.

فرمانده ارتش واگنر تاکید کرد: پشت سر ما باخموت است، تقریباً ۲.۵ کیلومتر باقی مانده است و شهر (به زودی) تصرف خواهد شد.

پریگوژین ادامه داد که نیروهای اوکراینی هر روز ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر را وارد باخموت می‌کنند، آنها روزانه تقریباً همین تعداد نظامی را از دست می‌دهند. واحدهای واگنر به فعالیت خود در این منطقه ادامه می‌دهند.

به گفته این مقام ارتش واگنر، ارتش اوکراین مهمات توپخانه‌ای را در نبرد بکار گرفته است. شمار کافی خودروهای زرهی مختلف ساخت خارجی و نیز تعداد زیادی پهپاد نیز در دست نظامیان اوکراینی است. دشمن به خوبی مجهز است، به خوبی آموزش دیده است، مانند یک واحد عمل می کند و بنابراین نیروهای واگنر نیز به پیش می روند.

از ابتدای عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، شهر باخموت در منطقه دونتسک، یکی از اهداف اصلی نیروهای روسیه بوده و به کانون درگیری‌ها بدل شده است.

نبرد در باخموت در حالی جریان دارد که دو روز پیش، وزارت دفاع آمریکا از تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین خبر داد. این خبر را وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها