کد خبر 1486151
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

رسانه‌های خبری در حالی از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد طی ساعات اولیه روز پنجشنبه در بخش‌هایی از اوکراین به ویژه در کی‌یف خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، مقامات پدافند هوایی اوکراین ساعتی پیش ادعا کردند، این پدافند ۱۸ پهپاد از ۲۴ پهپاد روسیه را که در حمله ساعات اولیه امروز استفاده شده بودند، سرنگون کرده است.

در این میان دفتر نظامی شهر کی‌یف در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی موشک‌ها و پهپادهایی که برای سومین بار در چهار روز گذشته پایتخت اوکراین را هدف قرار دادند، منهدم شدند و این حمله تلفات جانی نداشته است.

خبرگزاری تاس نیز با انتشار خبر شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد در شهر کی‌یف و مناطق اطراف آن، گزارش داد که هشدار حمله هوایی در پایتخت اوکراین برای دستکم ۳ ساعت و نیم فعال بود.

سرهی پوپکو (Serhiy Popko) رئیس اداره نظامی شهر کی‌یف در تلگرام نوشت: ما از ابتدای سال جاری تاکنون چنین حمله شدیدی را تجربه نکرده بودیم.

به گفته وی، تمام موشک‌ها و پهپادهای روسیه توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین منهدم شدند. پوپکو همچنین مدعی شد که پهپادها از نوع شاهد و موشک‌ها احتمالا بالستیک بوده‌اند.

همچنین به گزارش خبرگزاری تاس، همزمان با شنیده شدن انفجارها در کی‌یف، خبرها از وقوع چندین انفجار در مناطق اودسا و زاپوروژیا حکایت دارند.

حمله پهپادهای اوکراینی به یک پلایشگاه نفت در روسیه

بر اثر سقوط یک پهپاد، یک مخزن ذخیره نفت در منطقه کراسنودار در ساعات اولیه روز پنجشنبه دچار آتش سوزی شد.

اداره منطقه ای وزارت اضطرار روسیه اعلام کرد که آتش سوزی در مخزن فرآورده‌های نفتی پالایشگاه نفت «ایلسکی» در منطقه کراسنودار جنوبی پس از تلاش ۲ ساعته نیروهای آتش نشانی خاموش شد.

ونیامین کندراتیف فرماندار کراسنودار با بیان اینکه این «دومین شب پرتلاطم برای خدمات اضطراری ما» بود و افزود بر اساس گزارش‌های اولیه این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است

این دومین حادثه آتش سوزی در مخازن سوخت روسیه در ۲ روز گذشته بود.

یک روز پیش از این نیز یک انبار سوخت در نزدیکی پلی ارتباطی شبه جزیره کریمه به سایر بخش‌های روسیه آتش گرفت.

منبع: ایرنا