محسن برهانی در واکنش به قتل حمیدرضا الداغی، همچون گذشته توئیتی جنجالی زد که واکنش جدی و گاها خشم بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را به همراه داشت.

به گزارش مشرق، شهید سبزواری، شهید غیرت، شهید ناموس و ... همه این ها عناوینی است که نسبت به حمیدرضا الداغی، جوان سبزواری نسبت می دهند که در شهر خود در مقابل چشمان بسیاری با ضربات چاقو چند شرور که قصد مزاحمت برای نوامیس مردم را داشتند به کار گرفته شده است.

جوانی که با دیدن بی غیرتی تاب نمی آورد و با وجود اینکه دخترش چند کوچه آن طرف تر منتظر وی است تصمیم می گیرد تا از ناموس مردم دفاع کند و آن بانو را از دست اشرار نجات دهد و خود به سوی آسمان پرواز کند.

این اتفاق شامگاه هشتم اردیبهشت در سبزوار رخ داد، اتفاقی تلخ که سبب شد بسیاری نسبت به آن واکنش نشان دهند و بسیاری نیز ساکت بمانند، شاید این سکوت را بتوان متعلق به همان ها دانست که اگر از آن طرف آب دستور می رسید الان در کف خیابان دست به اعتراض زده بودند که یک جوان کشته شده است اما... ا.

در این میان اما محسن برهانی، استاد حقق دانشگاه تهران یکی از فعالان فضای مجازی نام آشنا نیز سکوت نکرد و نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد اما واکنشی شاید منفی که خود واکنش های بسیاری را به همراه داشت و هر فردی با خواندن پیام او در توئیتر وی و نظرش را شاید زیر سوال برد.

محسن برهانی، استاد حقوق دانشگاه تهران در واکنش به شهادت حمیدرضا الداغی در صفحه توئیتر خود توضیح عجیبی داد. او نوشت:

دفاع در موقعیت خطر، دارای احکام پیچیده فقهی است که بخش مهمی از آن -برخلاف حقوق- ناظر به عنصر روانی مدافع است.

اگر شخص این موازین را رعایت نمود و جان خود را از دست داد به مقام شهادت نائل می‌آید و الا خود را نفله کرده است و استحقاق هیچ مدحی را ندارد.

اما این توئیت عجیب محسن برهانی با واکنش های متعدد کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت. در ادامه برخی از واکنش ها به توئیت محسن برهانی ارائه شده است

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.