کد خبر 1477149
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

به گزارش مشرق، سال گذشته با حضور رئیس جمهور کشورمان طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه به بهره برداری رسید. در فاز نخست این طرح سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب را از سد کانی سیب به دشت نقده و حوزه آبریز دریاچه ارومیه منتقل می‌کند.

این طرح اکنون اجرا شده و تصاویر منتشر شده از آن بیانگر وضعیت رو به بهبود دریاچه ارومیه و احیا نسبی آن می باشد. در تعطیلات نوروزی امسال نیز بسیاری از گردشگران از دریاچه ارومیه بازدید کردند و از وضعیت خوب این دریاچه پس از سال‌ها که خشکسالی گریبانگیر این دریاچه شده بود ابراز خوشحالی و رضایت کردند.

این موضوع موجب شد تا کاربران توئیتری نسبت به آن واکنش نشان داده و از بابت اجرای این طرح ابراز خوشحالی کنند. نکته مهم این واکنش ها، موج های رسانه های شبکه های معاند و توئیتری های آن ها در فضای مجازی بود و در این راستا خشکی دریاچه ارومیه را تبدیل به ابزاری برای تولید محتوا علیه جمهوری اسلامی و دولت کرده بود. این موضوع به اندازه مطرح بود که در فضای مجازی با هشتگ زنی سلبریتی ها و ابراز نگرانی های صاحب نظران همراه شده بود. کاربران توئیتری نیز نسبت به سکوت خبری فعالان مجازی درباره احیا دریاچه ارومیه، انتقاد کردند.

در ادامه واکنش ها به این موضوع را مشاهده می کنید.