کد خبر 1475125
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک انتقادات واشنگتن از سابقه حقوق بشری دولتش را رد و وزارت خارجه آمریکا را «دروغگو» خطاب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه از وجود گزارش‌های معتبر درباره ارتکاب افسران پلیس و ارتش مکزیک به قتل‌های خودسرانه و غیرقانونی، ناپدیدسازی قهری افراد و شکنجه و رفتار غیرانسانی نیروهای امنیتی با بازداشتی‌ها خبر داد.

رئیس جمهوری مکزیک سه‌شنبه در واکنش به این گزارش وزارت خارجه آمریکا گفت: آنها دروغ می‌گویند. آمریکا خیال می‌کند که دولت همه دنیاست.

وی افزود: ارزش ندارد که درباره این گزارش عصبانی شویم. این گزارش، درست نیست و آنها دروغگو هستند.

اوبرادور هفته گذشته نیز هشدار دولت آمریکا به شهروندانش درباره «خطر سفر» به بیشتر مناطق مکزیک را رد کرد و گفت هیچ مشکل امینتی برای سفر به مناطق مختلف مکزیک وجود ندارد و این کشور از آمریکا امن‌تر است.

اوبرادور با اشاره به افزایش حضور گردشگرها و ساکنان آمریکایی در مکزیک در سال گذشته،‌ خاطر نشان کرد: گردشگرهای آمریکایی از سطح امنیت در مکزیک آگاه بودند.

پلیس فدرال آمریکا سوم مارس (۱۲ اسفند) اعلام کرد چهار شهروند آمریکایی در شهر «ماتاموروس» مکزیک مورد حمله قرار گفته و ربوده شده‌اند. مقام‌های مکزیک هنگامی که آن‌ها را یافتند دو نفرشان کشته شده بودند. تاکنون پنج عضو یک کارتل مواد مخدر مکزیکی در این خصوص بازداشت شده‌اند.