کد خبر 1474334
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۸

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل‌ها نوعی مصالح پیش ساخته مقاوم و سبک هستند که توسط دو ورق از جنس فولاد در لایه‌های بیرونی و انواع عایق در لایه‌ی میانی تشکیل شده است و برای پوشش سازه‌های مختلف استفاده می‌شود. ساندویچ پانل‌ها در دو نوع پانل دیواری و سقفی جهت پوشش دیوار و سقف انواع سازه‌ها تولید و عرضه می‌شوند و با ویژگی‌های منحصر به فرد خود توانسته‌اند جایگزین مصالح قدیمی اعم از: سیمان، آجر و... شوند.

ساندویچ پانل را در کجا می‌توان استفاده کرد؟

ساندویچ پانل‌ها به طور گسترده در ساخت و ساز مسکن استفاده می‌شوند و این در حالی است که خانه‌ها می‌توانند نه تنها یک طبقه، بلکه چند طبقه نیز ساخته شوند. لازم است بدانید که با استفاده از این مصالح می‌توانید، به سرعت و به راحتی خانه‌ای با ویژگی‌های منحصر به فرد در محل مورد نظر خود بسازید.

فن آوری ساخت انواع دیگری از سازه‌های ساختمانی و صنعتی با پانل‌های ساندویچی دارای محبوبیت زیادی است. دفاتر، انبارها، مغازه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی، کانکس‌های موقت برای کارگران و سوله‌ها. نه تنها چنین ساختمان‌هایی به سرعت و اقتصادی ساخته می‌شوند، بلکه می‌توان آن‌ها را به راحتی مدرن و یا در صورت لزوم، یک طبقه به آن اضافه کرد، برچید یا به مکان دیگری منتقل و دوباره سرهم کرد.

مزایای ساندویچ پانل

  • استحکام بالا
  • سرعت ساخت بالا
  • ایمنی دربرابر آتش
  • سبکی ساخت و ساز
  • سازگار با محیط زیست
  • خواص عالی عایق حرارت و عایق صدا
  • توانایی انجام کار نصب در هر زمان از سال
  • انعطاف پذیری طراحی از نظر تحرک و ارتقاء؛
  • سودآوری (خانه‌ی ساخته شده از چنین پانل‌هایی دو یا حتی سه برابر ارزان‌تر از یک خانه آجری هزینه خواهد داشت).

مزایای اقتصادی استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سازه

معماران و مهندسان پس از گذشت سال‌ها و استفاده از پانل‌ها متوجه شده‌اند که استفاده از این مصالح نه تنها برای محیط زیست و بهره‌وری انرژی محصول نهایی مفید است، بلکه به دلیل سبک بودن، هزینه کمتری در ساخت سازه‌ دارد. استفاده از مواد سبک در ساخت و ساز دارای مزایای بیشتری است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • انتقال کارآمدتر مصالح به محل تولید
  • مصرف انرژی کمتر در زمان ساخت
  • انتقال بار بیشتر در هر جابه‌جایی
  • نصب راحت‌تر سازه

بهترین پانل برای ساخت و ساز را چگونه انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب ساندویچ پانل برای ساخت خانه باید به عوامل زیر توجه کرد:

عایق ساندویچ پانل

ساندویچ پنل‌ها دارای عایق‌های بسیاری هستند که هرکدام خواص ویژه‌ای داشته و انتخاب فوم درونی پانل از مهم‌ترین نکات در انتخاب ساندویچ پانل است. از جمله عایق‌های پانل دیواری و سقفی می‌توان به فوم پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه و XPS اشاره کرد.

ورق ساندویچ پنل

ورق ساندویچ پانل بیرونی‌ترین لایه این مصالح بوده و نمای ساختمان را تشکیل می‌دهد. از اینرو انتخاب نوع ورق ساندویچ پانل دیواری و سقفی همانند انتخاب فوم درونی پانل حائز اهمیت است. شرکت ماموت به طور کلی دارای سه نوع ورق آلوزینک، آلومینیوم و گالوانیزه بوده که بسته به شرایط جوی محل ساخت سازه و درخواست مشتریان، پانل مورد نظر را تولید می‌کند.

ضخامت پانل

افزایش حجم پنل مصرفی، از یک سو منجر به افزایش خواص عایق حرارتی و از سوی دیگر کاهش فضای مفید زندگی، پیچیدگی نصب و افزایش هزینه مصالح می‌شود. بنابراین، ضخامت پانل، باید به دقت محاسبه شود.

ساخت گام به گام سازه با ساندویچ پنل

مرحله اول

در مرحله اول از ساخت و ساز خانه‌ها، محل ساخت سازه توسط کارشناسان مربوطه بازدید و اطلاعات دقیقی از شرایط آب و هوایی منطقه، ابعاد زمین، کاربری سازه ساندویچ پانلی بدست می‌‎آید و سپس پلان اصلی سازه طراحی شده و در آخر توسط کارفرما تایید می‌شود.

مرحله دوم

پس از بررسی محل ساخت ساختمان مسکونی، نوع ساندویچ پانل متناسب با اطلاعات بدست آمده از جمله نوع کاربری، بودجه موردنظر، شرایط آب و هوایی منطقه و... توسط کارشناسان به مشتریان عزیز اعلام می‌گردد و در نهایت با توجه به درخواست مشتریان در رنگ بندی مختلف با توجه به ابعاد سازه تولید می‌شود.

مرحله سوم

ساندویچ پانل سقفی و دیواری تولید شده توسط شرکت ماموت با بسته بندی مناسب، بارگیری شده و به محل ساخت منتقل و سپس در محل مناسب انبار می‌شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله می‌بایست مراحل نحوه اجرا و زمان‌بندی ساخت، توسط کارفرما در جدولی تنظیم می‌شود.

مرحله پنجم

بستر سازه مورد نظر که شامل، بستر سازی، کرسی چینی، اسکلت است ساخته می‌شود.

مرحله ششم

پس از آماده شدن اسکلت سازه، نصب پانل‌های تولید شده توسط نصابان متخصص و کارآزموده انجام می‌شود. توجه داشته باشید اجرای ساندویچ پانل‌ها نیازمند نصابانی است تا سازه را بدون وجود کوچک‌ترین آسیبی نصب کنند. این مرحله توسط نصابان شرکت ماموت با نظارت کارشناسان مربوطه انجام می‌شود.

مرحله هفتم

در مرحله آخر پس از به پایان رسیدن نصب پانل‌های ساندویچی و تایید کارشناس مربوطه، درب و پنجره‌ها نصب شده و سازه مورد نظر به مشتریان عزیز تحویل داده می‌شوند.

نکات مهم در نصب ساندویچ پانل

  • برداشتن لایه محافظ(بسته بندی) ساندویچ پانل قبل از نصب
  • توجه به قرارگیری نر و مادگی پانل‌ها برای آب بندی ساختمان بسیار حائز اهمیت است.
  • توجه به شدت وزش باد منطقه در هنگام نصب
  • توجه به فاصله بین ستون‌ها در زمان نصب پانل
  • استفاده از چسب سیلیکون و اسپری پلی یورتان برای پرکردن درزهای پنل
  • استفاده از پیچ‌های واشردار مخصوص در هنگام نصب
  • بکارگیری ورق فلاشینگ و آبرو در پایان جهت زیباسازی سازه و همچنین آب بندی در مناطق بارانی توصیه می‌شود.

ساخت و ساز به روش نوین توسط شرکت ماموت

در کاتالوگ شرکت ماموت صدها پروژه خانه با طرح بندی دقیق وجود دارد. با مطالعه پیشنهادات شرکت، می‌توانید بهترین گزینه را برای زمین ساخت خود انتخاب کنید. اگر به دلایلی می‌خواهید تغییراتی در پروژه ایجاد کنید، طراحان و معماران شرکت ماموت آماده هستند تا این کار را برای مشتریان عزیز انجام دهند.

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها