فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور شناورهای سپاه در آب‌های دوردست، گفت: ما ۳ فروند شناور اقیانوس‌پیما داریم که در آب‌های دوردست حضور می‌یابند.

به گزارش مشرق، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره توانمندی های نیروی دریایی سپاه گفت: ظرف سه سال ۶۵۰ شناور را وارد نیروی دریایی سپاه کردیم.

وی افزود: شناورهای جدید ما ۷۵ تا۹۰ نات دریایی سرعت دارند و در آینده شناورهای با سرعت ۱۱۰ نات در اختیار خواهیم داشت این درحالی است که آمریکایی ها شناورهایی با سرعت ۳۰ نات در اختیار دارند.

تنگسیری ادامه داد: جنس شناورهای ما از جنس کربن است و این شناورهای رادار گریز هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: در آینده نزدیک فروند دوم شناور شهید سلیمانی که به نام شهید حسن باقری نامگذاری شده است را به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه الحاق می کنیم. شناور شهید سلیمانی ۵۰۰۰ مایل دریایی برد دارد و اقیانوس پیما است. شناور شهید سلیمانی اولین شناور داخلی است که موشک های عمود پرتاب نواب و صیاد با برد ۱۵۰ کیلومتر روی آن نصب شده است.

وی عنوان کرد: در نیمه اسفندماه هم ۹۰ فروند شناور راکت و موشک انداز به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه اضافه می کنیم و شناور شهید مهدوی را رسما وارد سازمان ندسا می کنیم.

سردار تنگسیری عنوان کرد: شناور شهید مهدوی یک کشتی تجاری بوده است که آن را به یک شناور نظامی تبدیل کرده ایم و این شناور یک پایگاه متحرک دریایی است.

از فرمانده کل قوا به ما ابلاغ شده است تا به آبهای اقیانوسی ورود پیدا کنیم و این شناور قابلیت چنین دریا نوردی را دارد. شناور شهید مهدوی ۴ فرمت. موشک با بردهای ۷۵۰ و ۳۰۰ کیلومتر دارد و قابلیت پذیرش ۳ فروند بالگرد دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناور شهید بهمن باقری هم که نام پهپاد بر است باندی به طول ۱۸۰ متر دارد و می تواند ۳۰ فروند شناور کلاس عاشورا با خود حمل کند. شناورهای کلاس عاشورا هم با موشکهای ۱۲ کیلومتری و شناورهای کلاس طازق هم با موشک ۱۸۰ کیلومتری تجهیز خواهند شد.

وی اظهار داشت: شهر شناوری زیر زمینی در نیروی دریایی سپاه احداث شده است و ما در طول سواحل خلیج فارس و دریای عمان جوانانی را تربیت کرده ایم تا هر زمان نیاز باشد وارد معرکه شویم.

برچسب‌ها