کد خبر 1467430
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که آمریکا برای برنامه‌های آموزشی علیه چین، حضور نیروهایش را به طور قابل توجهی در تایوان گسترش می‌دهد.

به گزارش مشرق، این روزنامه آمریکایی امروز پنجشنبه نوشت که ایالات متحده در بحبوحه افزایش تنش‌ها با چین، نیروهای مستقر در تایوان را بیش از چهار برابر تعداد فعلی برای تقویت برنامه آموزشی این جزیره افزایش می‌دهد.

به گفته مقام‌های آمریکایی، واشنگتن قصد دارد در ماه‌های آینده بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نیرو در تایوان مستقر کند درحالیکه سال گذشته این تعداد حدود ۳۰ نفر بوده است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، در حالیکه آمریکا در تلاش برای ارائه قابلیت‌های لازم به تایوان برای دفاع از خودش است، تعداد نیروی بیشتر برنامه آموزشی که پنتاگون نخواسته علنی کند را گسترش می‌دهد.

مهر ماه سال گذشته همین روزنامه فاش کرد که گروهی از یگان‌های ویژه ارتش آمریکا از مدتی قبل به صورت محرمانه نظامیان و نیروی دریایی تایوان را آموزش می‌دهند.

این در حالی است که به مرور تنش‌ها بین پکن و واشنگتن بالا گرفته و اخیرا نیز آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا چین را متهم کرده که در حال بررسی برای ارائه کمک‌های نظامی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.

مساله‌ای که چین و روسیه هر دو آن را رد کرده‌اند.