کد خبر 1464658
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

به گزارش مشرق، هم زمان با برگزاری مراسم باشکوه ۲۲ بهمن، جریان اپوزویسیون و معاند از هفته های گذشته، ایرانیان خارج از کشور را ترغیب کردند تا در این روز در راهپیمایی اعتراضی علیه ایران شرکت کنند. براندازان مدت هاست پس از خیزش زن زندگی آزادی تمام تلاش خود را میکنند تا با برگزاری تجمعات متعدد، در مقابل رسانه های خارجی و بین المللی، خودنمایی کنند. اما هربار صحنه ای از اختلافات، دعوا ها و یا حتی خشونت در این تجمعات در فضای مجازی مخابره میشود.

تجمع اینبار هم از این ماجرا ها بی نصیب نماند و حضور یک شخص خاص در راهپیمایی اعتراضی علیه ایران در لس آنجلس، خبرساز شد.

پرویز ثابتی، شکنجه گر معروف و سابقه دار ساواک، که مدت ها خبری از او نبود، در تجمع ضد ایرانی لس آنجلس شرکت کرده و تصویر او در کنار خانواده در فضای مجازی منتشر شد.

پرویز ثابتی در دهه ۱۳۳۰ پس از فارغ‌التحصیلی از رشته حقوق به سازمان اطلاعات و امنیت کشور پیوست. پس از ورود به ساواک به اداره یکم، اداره عملیات و بررسی می‌رود. این اداره که از سال ۱۳۴۵ به ریاست پرویز ثابتی هرگونه حرکت اسلام خواهانه را به‌شدت سرکوب می‌کرد. ثابتی در این اداره بخشی را تحت عنوان «روحانیون افراطی» سازمان‌دهی کرد تا مبارزه با علما، مراجع تقلید و روحانیون در آن بخش به صورتی منسجم و تشکیلاتی پیگیری شود.

پرویز ثابتی در حالی مسئولیت امنیت داخلی کشور را بر عهده داشت که در زمان ریاست وی کشور به صحنه دل‌خراش قتل و کشتار مردم بی‌دفاع تبدیل‌شده بود. هرچند سیاست رژیم بر مبنای سرکوب مردم بود و ثابتی نیز در مدار این سیاست قرار داشت، اما بااین‌وجود نمی‌توان کارنامه بیست‌وهفت‌ساله وی را در تحقق خواست رژیم نادیده گرفت. خصوصاً این‌که او در سیستم امنیتی کار می‌کرد که ماهیت آن استبدادی و استعماری بود و اجرای برنامه‌های غرب و حفظ منافع رژیم شاهنشاهی را دنبال می‌کرد.

کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویر حضور این جنایتکار در تجمعات ضد ایرانی خارج از کشور، بار دیگر ماهیت ضد ایرانی خیزش زن زندگی آزادی را به کاربران گوشزد کردند. این کاربران مدعی شدند در حالی معترضان شعار زن زندگ آزادی می دهند که کسی با آن ها همراه شده که در زمان مسئولیت در ساواک زنان بسیاری را شکنجه کرده است.

برخی هم معتقدند که وی با حضورش، پازل حضور جنایتکاران در صف مخالفان جمهوری اسلامی را کامل کرده است.

برچسب‌ها