کد خبر 1459725
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از حضور رییس کل بانک مرکزی در این کمیسیون و پاسخ وی به سوالات پیرامون افزایش قیمت ارزهای خارجی و گزارش درباره ذخایر ارزی کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام نصراله پژمانفر در توضیح نشست روز یکشنبه - ۹ بهمن ماه - کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: نشست امروز به منظور ایفای نقش نظارتی و اطلاع از آخرین شرایط بازار ارز و نحوه مدیریت آن پس از تکانه‌های اخیر ارزی با حضور رییس کل بانک مرکزی و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس برگزارشد.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در این نشست نمایندگان دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را درباره افزایش قیمت ارزهای خارجی و نحوه ورود و کنترل بانک‌ مرکزی در حوزه ارز و آخرین وضعیت ذخایر ارزی کشور مطرح کردند که رییس و مدیران بانک مرکزی به آن پاسخ دادند.

نماینده مردم مشهد در مجلس یادآور شد: ناتزازی بانک‌ها و اضافه برداشت در نتیجه کسری در منابع، تقاضای کاذب در بازار ارز، مدریت منفی صرافی‌ها در فروش ارز و سوداگری و عدم حضور درست بانک مرکزی در بازار آزاد از عمده دلایلی است که از منظر مدیریت بانک مرکزی موجب افزایش قیمت ارز شده و در این باره رییس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه داد.

وی یادآور شد: در این نشست نمایندگان برخی از کمیسیون‌ها نیز حضور داشتند و پیشنهادات و نظرات خود را بیان کرده پاسخ هایی از سوی رییس کل بانک مرکزی ارائه شد و مقرر گردید برای ایجاد آرامش در بازار و ایفای نقش نظارتی کمیسیون اصل نود، اینگونه جلسات تداوم یابد.

پژمانفر خاطرنشان کرد:‌ فضای نابسامان در بازار ارز به علل مختلف ایجاد شده که باید کنترل شود و مهمترین موضوع در این زمینه ایجاد اعتماد است و مجلس انتظار دارد قیمت واقعی ارز در بازار عرضه شود. البته رییس کل بانک مرکزی هم برای این امر برنامه‌هایی ارائه کرد.