کد خبر 1459651
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

همه ما شاید برای یک بار هم که شده، کالا یا خدمتی را خریداری کرده‌ایم که فاقد کیفیت لازم است و زمانی متوجه این موضوع شده‌ایم که فرایند خرید خود را به پایان رسانده و هنگام مصرف با مشکلات و نقص‌های متعدد مواجه شده‌ایم.

توافقنامه سطح خدمات (SLA) به عنوان قراردادی که بین ارائه دهنده خدمات و مشتریانش بسته می‌شود، یکی از مکانیزم‌های کاربردی و مهم است که مشخص می‌کند مشتری چه چیزی را دریافت می‌کند و آنچه از ارائه دهنده خدمات انتظار می‌رود چه چیزی است.

این نوع قراردادها به طور معمول در کسب و کارهایی استفاده می‌شودکه به صورت اختصاصی در زمینۀ فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند و یا تکنولوژی خاصی را به فروش می‌رسانند اما معنایش این نیست که تنها این مشاغل می‌توانند از این نوع قراردادها بهره‌مند شوند بلکه هر شخص یا شرکت و سازمانی که خدمات و یا محصولی ارائه می‌دهد و به دنبال مشتری مداری، احترام و مراقبت از مشتری است، امکان استفاده از این قرارداد را دارد.

گروه انتخاب الکترونیک در راستای این اهمیت و به منظور دوستی با مشتری وارج نهادن به حقوق آنها در سال 1400، پیمان نامه زرین را مشتمل بر 8 خدمت منحصر به فرد امضا کرد.

این اقدام توسط محمدرضا دیانی، مدیر عامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با پیام مراقبت از مشتری و اضافه کردن مفهوم تعهد به محصولات و خدمات انجام شد. مکانیزم مورد نظر، در وهله نخست آرامش خاطر برای مشتری به همراه می‌آورد؛ زیرا سندی است که توصیفی از خدمات پذیرفته شده، پارامترهای سطح خدمات، ضمانت‌ها، اقدامات و ارائه راهکار در صورت بروز تخلفات را دربرمی‌گیرد و در وهله دوم به مشتری این امکان را می‌دهد تا از سطح کیفیت خدمات مورد نیازش اطمینان حاصل کند و دقیقاَ بداند چه خدمتی دریافت می‌کند و چقدر می‌تواند با شرایط کسب و کار یا ارائه دهنده خدمات به توافق برسد.

خدمات پس از خرید

طبق پیمان‌نامه زرین هشت‌گانه به عنوان گامی در راستای تعهد شرکت انتخاب الکترونیک به رفتار منصفانه و دوستانه با مشتری، تمام انتظارات مشتری باید به بهترین نحو در 24 ساعت شبانه‌روز برآورده شود و در صورت برآورده نشدن، بر اساس مسئولیت اجتماعی شرکتی این حق برای مشتری وجود دارد که چنانچه تا 30 روز پس از خرید محصول، حتی در صورت نصب و استفاده، از آن ناراضی بود، بتواند محصول را تعویض و یا وجه آن را بدون هیچ قید و شرطی دریافت کند.

تعهد مزبور تنها به تعویض محصول و یا عودت وجه آن در بازه‌ی 30 روزه ختم نمی‌شود بلکه تعویض رایگان یا عودت وجه محصول تا 3 ماه پس از نصب در صورت بروز خرابی، ارائه پشتیبانی یا تسهیلات تعویض مادام‌العمر محصولات، تحویل محصول جایگزین طی دوره زمانی تعمیر و تعویض محصولات، شش ماه ضمانت تعمیر حتی خارج از دوره گارانتی، 60 تا 124 ماه ضمانت کمپرسور محصولات برودتی و موتورهای دایرکت درایو محصولات شوینده، ارائه خدمات 24 ساعته در تمام روزهای هفته و حتی روزهای تعطیل و ارائه خدمات پس از خرید با تضمین و مراقبت خرید از مشتری را نیز شامل می‌شود.

در صنعت خدمات مشتری، SLA به عنوان طرحی از خدمات عمل می‌کند که می‌تواند از دارایی‌ها و شهرت سازمان محافظت کند چراکه به عنوان یک توافق نامه دو طرفه بنیادی در چرخه پایدار حمایت از مشتری سه مفهوم تعهد، احترام و آرامش را در کانون توجه خود قرار می‌دهد.

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با طراحی مدبرانه و اجرای قراردادی پویا و مشتری محور، تلاش کرده تا خواسته‌ها و انتظارات مشتریان خود را همانند یک دوست برآورده سازد، او را همراهی کند، همه جا در کنارش باشد و هر کاری از دستش بربیاید برای دوست خود یعنی خریدار و مشتری انجام داده و در جهت بهینه سازی سطح خدمات گام‌های اساسی بردارد.

برچسب‌ها