سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی با تشریح آخرین وضعیت زلزله در شهرستان خوی از اعزام ۸ تیم هلال‌احمر برای امدادرسانی و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان خبر داد.

به گزارش مشرق، حمید محبوبی با اعلام آمادگی کامل استان برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان بیان کرد: به محض وقوع زلزله تمامی تجهیزات و امکانات برای امدادرسانی از انبارها بارگیری و هشت تیم به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام ۴۴ نفر از نیروهای امدادی در قالب هشت تیم به مناطق زلزله‌زده گفت: ۱۴ نفر از کارکنان جمعیت به همراه تیم‌های امدادی به مناطق روستایی قاشقابلاغ، رهال، هندوان، سعلکده، بدلان و شهانق اعزام شده و ۶ تیم هم در حالت آماده‌باش کامل هستند.

به گفته سرپرست هلال‌احمر آذربایجان غربی، ۷ خودرو شامل آمبولانس، پیکاب و هایلوکس به همراه دو خودروی شخصی برای امدادرسانی اعزام شده‌اند.

محبوبی با تشریح اعلام وضعیت روستاهای ارزیابی شده اظهار کرد: طبق ارزیابی تیم‌های عملیاتی و امدادی هلال‌احمر استان، روستاهای قینر علیا و سفلی، شهانق، چاوشقلی و یدیلر خسارت نداشته‌اند و در حال حاضر تمهیدات برای اسکان اضطراری خانوارهای حادثه‌دیدگان روستای وار در حال انجام است.

همچنین طبق اعلام اورژانس مصدومان حادثه تا کنون به ۱۳۳نفر رسیده است.