کد خبر 1446864
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

وزارت دفاع انگلیس گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها درباره ارسال موشک‌های هدایت‌شونده «بریمستون ۲» به اوکراین برای مقابله با روسیه را تایید کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه حمایت‌های همه جانبه غرب از اوکراین و تشدید فشارهای آنها علیه روسیه، لندن موشک‌های هدایت‌شونده در اختیار کی‌یف قرار داد.

به دنبال انتشار گزارش‌های برخی رسانه‌های بین‌المللی درباره اقدام تازه انگلیس در تجهیز موشکی اوکراین، وزارت دفاع انگلیس ضمن تایید این خبر توضیحاتی درباره نوع این موشک‌ها ارائه داد.

در توضیحات وزارت دفاع انگلیس آمده است: «بریتانیا به عنوان بخشی از بسته کمکی خود، موشک‌های بریمستون ۲ (Brimstone ۲) را که یک موشک هدایت شونده است، در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده است».

این وزارتخانه در پیام توییتری خود از هشتگ «در کنار اوکراین می‌ایستیم» استفاده کرد و در توجیه کمک‌های همه جانبه تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی به اوکراین افزود: این کمک‌ها نقش مهمی در توقف پیشرفت روسیه ایفا کرده است».

وزارت دفاع انگلیس همچنین فیلمی از ارسال موشک‌های هدایت‌شونده خود به اوکراین منتشر کرده و در آن اعلام کرده که اوکراین از این موشک‌ها برای هدف قرار دادن خودروهای زرهی و تانک‌های روسیه استفاده می‌کند.

ارسال موشک‌های هدایت شونده در حالی انجام می‌شود که انگلیس، آمریکا و دیگر کشورهای غربی از آغاز حمله ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (ششم اسفند ماه ۱۴۰۰) روسیه به اوکراین، کمک‌های همه جانبه تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی به اوکراین را در دستور کار قرار داده‌اند.

انگلیس و دیگر کشورهای غرب همچنین تشدید تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بی سابقه علیه روسیه را در پیش گرفته و مدعی شده‌اند که مانع از پیروزی مسکو در جنگ اوکراین خواهند شد.

منبع: فارس