کد خبر 1440364
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

صفحه رسمی تیم ملی آمریکا که در اقدامی شیطنت‌آمیز پرچم جعلی از ایران منتشر کرده بود، پس از واکنش‌ ایران و اعتراض کاربران، مجبور به اصلاح آن شد.

به گزارش مشرق، صفحه توئیتری فدراسیون فوتبال آمریکا در اقدامی عجیب کلمه الله را از وسط پرچم ایران حذف کرده بود که این موضوع واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال دراین باره گفت: در این دوره از مسابقات اتفاقات زیادی خارج از اصول حرفه ای فوتبال و قوانین فیفا، رخ داده است. از موضوع پیراهن تیم انگلیس تا موضع کلینزمن تا همین مورد حذف کلمه الله از پرچم ایران و اتفاقات دیگر. سرمربی و بازیکن ما باید به مسائلی پاسخ دهند که از هیچ تیم و سرمربی سوال نمی شود.

اصولی تصریح کرد: از طرفی چون حقوق فدراسیون، تیم ملی و مردم مطرح است و نقض این حقوق بعضا اتفاق می افتد. بر اساس قوانین فیفا که مورد وفاق همه تیم ها است، اگر در مورد تیم دیگری اتفاق مشابه می افتاد، قطعا برخورد یا تذکر یا اعمال قانون می شد. قطعا فدراسیون پیگیر و به دنبال استفیای حق مردم، تیم ملی و خودش در این بخش ها خواهد بود. اقداماتی را انجام داده ایم و از این به بعد هم دنبال می کنیم.

بر همین اساس فدراسیون فوتبال کشورمان به شیطنت آمریکایی ها درباره پرچم ایران و سوالات سیاسی از بازیکنان تیم ملی واکنش نشان داد و طی نامه‌ای به رئیس فیفا خواهان برخورد با این تخلفات شد.

با این حال صفحه رسمی فدراسیون فوتبال آمریکا پس از واکنش‌ فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گرفت پرچم ایران را در سایت خود اصلاح کند.