افشای فایل صوتی یکی از کارکنان شبکه بی بی سی فارسی که در آن به صراحت از پروژه‌ی اصلی دیگر شبکه لندنی برای تجزیه ایران، پرده برمی‌دارد، غوغایی بزرگ را در مرکز تفرقه‌پراکنی دنیا، انگلیس رقم زد.

سرویس سیاست مشرق-  افشای فایل صوتی مکالمه یکی از کارکنان شبکه بی بی سی فارسی که در آن به صراحت از پروژه‌ی اصلی دیگر شبکه لندنی برای تجزیه ایران، پرده برمی دارد، غوغایی بزرگ را در مرکز تفرقه‌پراکنی دنیا، یعنی انگلیس خبیث، به راه انداخته است.

رعنا رحیم‌پور، مجری و گوینده خبر بی بی سی فارسی، در این مکالمه به طرف مکالمه‌اش توضیح می دهد که دستور کارفرمایان شبکه سعودی لندنی به کارکنان این بوده که هر اندازه که می توانند سران و سخنگویان گروه‌ها و سازمان‌های تجزیه‌طلب را به شبکه خود دعوت کنند. رحیم‌پور در این مکالمه اذعان می کند که هدف این نوع رسانه‌ها، نه آزادی و آبادی ایران، که به خون و ویرانی کشاندن آن است.

در واکنش به این فاش‌سازی، آمران و مجریان شبکه‌ی «جنگ روانی» ریاض، یعنی »سعودی اینترنشنال»، در اقدامی جنون‌آمیز، تتمه رفتار حرفه‌ای و نقاب ظاهرسازی را کنار نهادند و با تهیه گزارشی ده دقیقه‌ای مستقیما به خبرنگار شبکه رقیب حمله کردند و او را «وکیل مدافع شیطان» خواندند!

اما فارغ از همه پشت پرده‌ها و زمینه‌ها و انگیزه‌های آن مکالمه‌ی رحیم‌پور و نحوه لو رفتن آن و مسایلی از این دست، چیزی که در این‌جا شایان تامل و پرسش است، چرایی این عصبانیت شدید، سوزان و به شدت غیرحرفه‌ای شبکه‌ی سعودی است. دقیقا چه بخشی از سخنان خبرنگار شبکه فارسی بی بی سی بدیع، غیرمنتظره و «راز» بود؟ تنها به عنوان یک مصداق، در همین یکی دو روز اخیر، در پی رجزخوانی‌های بلاهت‌بار رییس جمهوری باکو، الهام علیف، خبرنگار شبکه سعودی، فرداد فرحزاد، با توئیتی آشکارا همدلانه، اصل و عصاره مهمل‌گویی علیف را در «هموطن» خطاب کردن آذری‌زبان‌های ایران، بازنشر داد.

جدای از این، در حدود دو ماهی که از شروع ناآرامی‌های در ایران می گذرد، این شبکه تلویزیونی، خط سیری صعودی و تغییر ماهیت آشکار از یک به اصطلاح رسانه، به یک بازوی عملیات روانی صرف صورت داده است. کسی که اندکی با فضای کار رسانه‌ای آشنا باشد، در رصدی نه چندان عمیق و دقیق هم می تواند تشخیص دهد که در هفته‌های اخیر، «سعودی اینترنشنال» (از استفاده از نام مقدس ایران بر این شبکه تروریستی مزدور معذوریم) عملاً تبدیل به میعادگاه باسابقه‌ترین و کینه‌دارترین عناصر تجزیه‌طلب مرتبط با تحرکات تروریستی در سیستان و بلوچستان کردستان شده است.

این حتی از نحوه تقسیم تریبون‌ها و اصطلاحا «پروموت» شدن مجریان و گویندگان در این شبکه هم آشکار است که چهره‌هایی چون «»شلر حقانی‌فر»، «تروسکه صادقی»، «شاهد علوی»، «سیما ثابت»، «سامان رسول‌پور» و...تا قبل از این شبکه اگر سابقه‌ای در کار «رسانه» داشتند، مزدبگیری از شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های وابسته به گروه‌های تجزیه‌طلب بوده است.

همه این‌ها، البته «طبیعی» است! بله طبیعی است، چرا که اصولا «سعودی اینترنشنال» اصلا «رسانه» نیست و قرار هم نبوده باشد، بلکه «اتاق عملیات روانی و پروپاگاندای جنگی» ریاض علیه ایران بوده و هست؛ یک سازمان تروریستی کامل با همه اجزای آن.

شبکه‌ای که در ادبیات رسمی و ابلاغی خود، واژه‌های مجعول چون «ملت کرد»، «ملت بلوچ»، «ملت عرب» را به صورت گسترده، از زبان مجریان و مهمانان به کار می گیرد تا اِلِمان‌های تجزیه‌طلبی را به صورت سابلیمینال(زیرآستانه‌ای) در ذهن مخاطبان، به ویژه مخاطبان نوجوان و جوان، جاگیر و عادی‌سازی کند.  

شبکه‌ای که از هر سارق مسلحی شروری، یک «شهید آزادی» و یک «قهرمان مبارزه» می سازد، تا با تحریک به «انتقام»، به طور خاص، گسل‌های قومیتی و مذهبی را تحریک و به بهانه «انتقام»، خیزش «مسلحانه» علیه حکومت را تبلیغ کند.

شبکه‌ای که با پوشش پیام‌های یک سلبریتی ورزشی متوهم، کم‌عمق و جوگیر، به دنبال تحریک به ترور و قتل نیروهای نظامی کشور است.

شبکه‌ای که قصد دارد تصویر حکومت مزدور و خودفروخته خاندان بارزانی و پایگاه رژیم اسراییل در همسایگی ایران را به عنوان «الگوی مبارزه»(بخوانید تروریسم مسلحانه با هدف تجزیه) به افکار عمومی بفروشد.

شبکه‌ای که سیاست رسمی آن، تحقیر و بی‌اهمیت‌سازی نمادها و عناصر هویت‌بخش «ملی» ایرانیان، از جمله پرچم ایران است و اخیرا، با تبلیغات سنگین، حرکات ضدمیهنی برخی عناصر ورزشی و هنری در بی‌احترامی به سرود ملی را پوشش می دهد و قصد دارد آن را به صورت یک «کارزار» مستمر، ترویج نماید.

شبکه‌ای که با پول پایتخت وهابیت و تکفیر در دنیا، یعنی رژیم ریاض، به صورت شبانه‌روزی در حال نفرت‌پراکنی علیه روحانیت شیعه است و اقدامات ایذایی چون «عمامه‌پرانی» را تشویق و تشجییع می کند.

جالب این‌جاست که این اتاق عملیات روانی، هیچ پروا و ابایی از به کارگیری بدنام‌ترین عناصر، که در بین خود اپوزیسیون جمهوری اسلامی نیز به بدنامی شهره هستند، ندارد. برای مثال، فردی به نام «سهیلا امین ترابی» معروف به شادی امین، که دو سه سال قبل، گزارش‌ها و اخبار باج‌گیری جنسی و مالی او از پناهندگان در آلمان و ترکیه منتشر و کلاهبرداری‌های او شریکش، شادی صدر، در بین اپوزیسیون هم خبرساز شد،[1] اکنون، مهمان ثابت این شبکه است. این فرد که در اوایل انقلاب، سمپات سازمان چریک‌های فدایی بود، همان کسی است که در کنفرانس برلین سال 1379، از بانیان عربده‌کشی و رقص برهنه در جریان آن کنفرانس بود. او که خود را «دگرباش»(همجنسباز) و فعال حقوق دگرباشان می داند، از لمپن‌ترین، هتاک‌ترین و خبیث‌ترین فعالان اپوزیسیون محسوب می شود.[2]

گردا

امین ترابی از صحنه‌گردانان اوباش‌گری در جریان کنفرانس برلین بود

گرچه، جالب است به یاد بیاوریم که «مجتبی پورمحسن»، شاه‌مهره‌ی این روزهای این شبکه که گزارش علیه خبرنگار بی بی سی فارسی(رحیم‌پور) نیز کار اوست، همان کسی است که در سال 86، به واسطه‌ی گرفتن مصاحبه با یکی از اخلاق‌ستیزترین عناصر همجنسباز خارج از کشور به نام «ساقی قهرمان» و انتشار آن، موجب توقیف روزنامه «شرق» شد.[3] آن مصاحبه و آن مصاحبه‌شونده به قدری رسوا و پرده‌درانه بود که حتی مسوولان روزنامه شرق هم نتوانستند هیچ توجیهی برای انتشار آن بیابند و در واقع از پورمحسن، که در آن زمان، خبرنگار محلی رسانه‌ای کوچک در گیلان بود و به صورت پروژه‌ای با شرق کار می کرد، رودست خوردند.

چه با افشای آن مصاحبه، چه بدون آن، نقاب «رسانه‌ای» اتاق عملیات روانی ریاض علیه ایران، از قبل نیز چاک چاک شده بود، و اصولا از ابتدای رویدادهای دو ماه گذشته، دست مسی خود را از دستکش ابریشمی بیرون آورده بود تا با بمباران 24 ساعته ذهن و روح مردم ایران، آن‌ها را به سوی «برادرکشی» و «هموطن‌کشی» هر چه بیشتر سوق دهد. اما به هر حال، نمی توان کتمان کرد که فاش‌گویی «یکی از خودشان»، درباره برنامه‌های شوم و ایران‌ستیزانه اربابان شبکه فارسی‌زبان ریاض برای فرو بردن ایران در هاویه خون و شورش و تجزیه، حتما سوزش و زخمی عمیق بر جانشان گذاشته که چنین به واکنش افتاده‌اند.

 

[1] https://archiverosa.blogspot.com/2015/07/blog-post_25.html

[2] https://www.youtube.com/watch?v=0toM8316Ebo

[3] http://hsoltanm.blogfa.com/post/7827