کد خبر 1435157
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در خبری از دستگیری عاملان هتک حرمت به سر درب گلزار شهدا خبر داد.

به گزارش مشرق، همزمان با هفتمین روز درگذشت مرحوم مهرشاد شهیدی‌نژاد بود که تعدادی از دختران با آتش زدن روسری اقدام به پرتاب سنگ به سمت گلزار شهدا و هتک حرمت قبور مطهر شهدا کردند که این حرکت هنجارشکن موجب تاثر و رنجش خانواده‌های معظم شهدا شد.

در پی این اقدام هنجارشکنانه مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران خواهان برخورد جدی دستگاه قضا با خاطیان شدند که بلافاصله رئیس کل دادگستری استان مرکزی در واکنش به این اتفاق با صدور پیامی اعلام کرد: متاسفانه تعداد معدودی از بانوان در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم شهیدی‌نژاد و نیز هفتم آن مرحوم مبادرت به بی‌احترامی و هتک حرمت در مجاورت گلزار مطهر شهدای عزیزالشأن اراک کردند که اقدام سبب رنجش قاطبه مردم به ویژه خانواده مکرم شهدا و نیز جمع کثیری از ایثارگران و رزمندگان شهر اراک و استان مرکزی شد.

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و درک دغدغه تمامی خانواده‌های ارزشی و ولایت مدار شهر اراک، دستور لازم برای شناسایی، تعقیب و برخورد قانونی با عوامل و مسببان این موضوع صادر شده و پرونده فوق الذکر تا حصول نتیجه در دستور کار دستگاه عدلیه استان قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی پویش گل‌آرایی و عطر افشای مزار شهدا

 پس از این هنجارشکنی پویش‌های مختلفی با هدف تجدید عهد با آرمان‌های شهدا و دلجویی خانواده معظم شهدا در سطح اراک برگزار شد که یکی از این پویش‌ها راه‌اندازی پویش گل‌آرایی و عطر افشای مزار شهدا بود که پنج شنبه گذشته با حضور مردم شهیدپرور اراک و نماینده ولی فقیه در گلزار شهدا برگزار شد.

مردم مراقب یزیدیان زمان باشند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در حاشیه این پویش اظهار کرد: مردم مراقب یزیدیان زمان باشند، جبهه حق و باطل هر روز جریان دارد و مردم باید مراقب یزیدیان زمان خود باشند. 

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: کسانی که با خدا و امام زمان(عج) معامله کنند در جبهه حق و پیروز میدان هستند و کسانی که با هوا و هوس، دشمن، استکبار، آل سعود و صهیونیسم معامله کنند، شکست خورده میدان هستند. 

وی گفت: مردم استان مرکزی با تمام وجود از ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی خود صیانت می‌کنند و تحت تاثیر تبلیغات منفی دشمنان و شبکه من و تو قرار نمی‌گیرند.

در این آیین نیروهای ارزشی و انقلابی و جمعی از خانواده معظم شهدا با گلباران و عطرافشانی قبور شهدا باردیگر وفاداری خود به آرمان‌های انقلاب را به اثبات رساندند.

 گلباران قبور شهدا نیز یکی از اقداماتی بود که با حضور جوانان دهه هشتادی برگزار شد.

در این آیین جمعی از دختران محجبه اراک با حضور در مزار شهدا قبور مطهر این عزیزان را گلباران کردند.

صبح امروز اما رئیس کل دادگستری استان مرکزی در خبری از دستگیری عاملان هتک حرمت به سر درب گلزار شهدا خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) عاملان هتک حرمت به سر درب گلزار شهدا شناسایی و تحویل دستگاه قضایی شدند.

منبع: فارس