کد خبر 1434332
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷

انانیموس در آخرین توییت چند خبر تیلیغی به سود گروهک تروریستی منافقین منتشر کرده است؛ تا به این طریق ماهیت اصلی خود را به نمایش بگذارد.

به گزارش مشرق؛ طی روزهای گذشته یک گروه هکری مدعی شده است که چندین سایت دولتی ایران را هک کرده و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کرده‌ است؛ هر چند که کارشناسان حوزه امنیت سایبری معتقدند هکی انجام نشده و این موضوع بیشتر جنبه روانی داشته است.

انانیموس  «Anonymous» نام گروه  از هکرها است که این روزها در ایران خبرساز شده‌اند، این گروه در معرفی خود مدعی بود که از طریق انانیموس از درون  وبسایت ۴chanl بیرون آمده است. ۴chan یک نوع فروم بود که از سایت ۲channel الهام گرفته شده بود. در این سایت افراد به بحث حول محور موضوعات متفاوتی می‌پرداختند و اگر فردی پستی را ارسال می‌کرد، نام خود را وارد نمی‌کرد و به جای آن به صورت اتوماتیک به اسم Anonymos پیام ارسال شد. گفته شده است در این جامعه اینترنتی اعضای اولیه گروه انانیموس باهم آشنا شدند و این گروه شکل گرفته است.

انانیموس در اغتشاشات اخیر در داخل ایران نیز سعی کرد نام خود را وایرال کرده و هر چن روز یک‌بار ادعا می‌کرد موفق به هک مراکز دولتی شده است، با فروکش کردن آشوب‌های خیابانی نام این گروه هکری نیز کم‌کم از یادها رفت؛ اما انتشار یک پست جدید از سوی این گروه ماهیت آن را مشخص کرده است.

این گروه به اصطلاح هکری در آخرین توییت چند خبر تیلیغی به سود گروهک تروریستی منافقین منتشر کرده است؛ تا به این طریق ماهیت اصلی خود را به نمایش بگذارد، برخی کارشناسان حوزه فناوری‌های اینترنتی معتقدند که این گروه هیچ گاه در ایران هک انجام نداده و صرفا درخواست‌های بسیار زیادی به سمت سرورها و سایت‌های دولتی می‌فرستد و سایت‌های دولتی چون توان پاسخگویی به این حجم  از درخواست را ندارند، از دسترس خارج می‌شوند. این گروه که در این مدت این اقدامات را انجام می‌دهد، درواقع هک واقعی انجام نداده است و صرفا یک عملیات رسانه‌ای و روانی برای مردم انجام می‌دهند.