کد خبر 1427635
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: با وجود اینکه در پرونده اوکراین از غرب حمایت می کنیم ولی به تمایلی به مشارکت در جنگ نداریم و به کی یف سلاح نخواهیم فروخت.

به گزارش مشرق، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه گفت: تل آویو در پرونده اوکراین در کنار غرب می‌ایستد ولی ما به اوکراین سلاح نخواهیم فروخت.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی ادامه داد: ما به اوکراین سلاح نفروخته و فقط به آنها کمک‌های پزشکی و بشردوستانه ارائه کردیم. ما از آوارگان و مجروحان اوکراینی میزبانی و مراقبت کردیم ولی باید روشن باشد که ما به کی یف سلاح نخواهیم فروخت.

گانتز تصریح کرد: ما با وجود ارائه کمک‌های بشردوستانه به اوکراین، تمایلی به مشارکت در جنگ نداشته‌ایم.

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از آن بیان شد که وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که کی یف از اسرائیل درخواست کمک نظامی خواهد کرد.

این اظهارات گانتز همچنین یک روز پس از آن بیان می‌شود که «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که تجهیز اوکراین با تسلیحات اسرائیلی، روابط مسکو با تل آویو را از بین خواهد برد. مدودف افزود به نظر می‌رسد که اسرائیل در حال آماده شدن برای تأمین سلاح برای رژیم کی یف است، اقدامی که او آن را «بسیار بی پروا» توصیف کرد.

گفتنی است که چند روز پیش، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک شرکت صنایع امنیتی وابسته به این رژیم، سامانه‌های ضد پهپادی را به ارتش اوکراین فروخته است که قادر به رهگیری پهپادهای رزمی است.

منبع: مهر