آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی به کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: جریان تکفیری خطرناک‌ترین نقشه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های دشمن است که همچنان این تفکر به صورت کامل از جوامع اسلامی برطرف نشده است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید در پیامی به سی‌وششمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، به لزوم وحدت بین مسلمانان برای جلوگیری از تفرقه اشاره کرد و گفت: پیامبر اعظم (ص) زمانی که دعوت به اسلام را آغاز کرد، این درخت تنومند همچون نهالی کوچک بود که با فراز و نشیب‌های زیادی به ثمر نشست. در آن زمان هم دغدغه اصلی پیامبر اعظم (ص) جلوگیری از اختلاف بین مسلمانان بود تا جایی که خداوند هم در قرآن فرمودند: «لا تنزعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم».

وی با بیان اینکه شعار کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اتحاد، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام است که اندیشمندان و فعالان کشورهای اسلامی می‌توانند با ارائه راهکارهای مناسب در توسعه اسلام و ایجاد وحدت مؤثر واقع شوند، افزود: نخستین و مهم‌ترین وظیفه رهبران و مسئولان کشورهای اسلامی تلاش برای ایجاد امت واحده است تا از این طریق راه نفوذ دشمنان و بهره‌برداری از منابع دنیای اسلام را ببندیم و در کنار جلوگیری از اجرای توطئه دشمنان، از استقلال جوامع اسلامی حراست و صیانت کنیم.

 یکی از راه‌های جلوگیری از ایجاد تفرقه مخالفت با گروه‌های تکفیری است

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امت اسلامی به ویژه اندیشمندان و مبلغان باید نسبت به اتحاد در جامعه اسلام حساسیت داشته باشند و اجازه ایجاد تفرقه را ندهند، تصریح کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از ایجاد تفرقه و عملیاتی کردن وحدت اسلامی، مخالفت با گروه‌های تکفیری و جریان‌هایی است که آتش فتنه را روشن می‌کنند. علاوه بر این، برملا کردن نقشه‌های شوم دشمنان به خصوص در ایجاد تفرقه و نزاع در جهان اسلام، می‌تواند مانع فعالیت و نفوذ دشمنان اسلام شد.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که جریان تکفیری خطرناک‌ترین نقشه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمن است که همچنان هم این تفکر وجود دارد و به صورت کامل از جوامع اسلامی برطرف نشده است. این نوع تفکر سعی در تخریب اسلام و چهره پیامبر اعظم (ص) دارد که با اتحاد مسلمانان این توطئه خنثی خواهد شد.