کد خبر 1424095
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

محنت امتحان سخت است، اما موفقیت و پیشرفت پس از آن، مطلوب هر انسان کمال طلب است.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

آیت الله صدیقی امروز در خطبه های نماز جمعه، ضمن تبیین برخی ابعاد فتنه اخیر، به حدیث قابل تاملی از امام صادق (علیه السلام) اشاره کردند.

حضرت می فرماید " تَمَنَّوُا الفِتنَةَ؛ فَفیها هَلاکُ الجَبابِرَةِ ، و طَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَةِ. آرزومند فتنه باشید؛ زیرا فتنه موجب نابودی ستمگران و پاک شدن زمین از [لوث وجود] فاسقان است".

با جست و جوی بیشتر، احادیث شریف دیگری از اهل بیت (ع،) نظر اهل تامل را به خود جلب می کند. پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلّم) در این باره به مومنان فرمودند: "لا تَکرَهُوا الفِتنَةَ فی آخِرِ الزمانِ ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ. در آخر الزمان، فتنه را ناخوش و ناگوار نشمارید؛ زیرا آن فتنه ها منافقان را نابود می سازد".

همچنین میر مومنان (ع) بشارت داده اند: "اعلَمُوا أنّهُ مَن یَتَّقِ اللّه َ یَجعَلْ لَهُ مَخرجا مِن الفِتَنِ ، و نورا مِن الظُّلَمِ. بدانید که هر کس تقوای الهی در پیش گیرد، خداوند برای او، راه خروجی از فتنه ها و نوری در برابر تاریکی ها قرار می دهد".

فتنه به خودی خود، تلخ و ناگوار است؛ اما اگر پای تقوا و اخلاص و  شناخت مسئولیت در میان باشد، همین آزمون دشوار، سبب قوت جبهه مسلمین و رسوایی و نابودی جبهه دشمنان است.

محنت امتحان سخت است، اما موفقیت و پیشرفت پس از آن، مطلوب هر انسان کمال طلب است. در آتش شدن گدازنده است اما ناخالصی طلا را از بین می برد و بر عیار گوهر می افزاید. اینها البته همه به شرط پایمردی و مسئولیت شناسی و در وسط میدان تکلیف، مهیا بودن است؛ تشخیص در وقت لازم و اقدام در وقت لازم.