کد خبر 1421969
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین درباره حملات ایران به اقلیم کردستان عراق نوشت:

طی روزهای اخیر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سلسله‌ حملاتی، برخی پایگاه‌ها و مراکز وابسته به گروه‌های کرد تجزیه‌طلب در خاک اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده است. چند نکته درباره این رویداد قابل اشاره به نظر می‌رسد:

 برخی شواهد نشان می‌دهد که در ناآرامی‌های دو هفته اخیر در کشور، گروه‌های کرد جدایی‌طلب فعالیت مخرب بسیاری داشته‌اند. تماس تلفنی مسعود بارزانی با خانواده مهسا امینی، ورود برخی تجهیزات مورد استفاده اغتشاشگران به داخل ایران از غرب کشور، عملیات روانی سنگین رسانه‌های وابسته به گروه‌های کرد ضدانقلاب و نیز حضور برخی عناصر تجزیه‌طلب در اعتراضات اخیر در این زمینه قابل اشاره است.

 ایران طی ماه‌های اخیر بارها و بارها نسبت به تحرکات ضد ایرانی به‌ویژه از سوی صهیونیست‌ها در خاک اقلیم کردستان هشدار و در برخی موارد نیز اقداماتی را انجام داده بود. تحولات روزهای اخیر، فرصت مناسبی را برای ایران فراهم کرده تا بتواند پاسخ قابل توجهی به مناسبات ضد ایرانی اربیل-تل‌آویو بدهد.

 اخبار منتشرشده حاکی است حملات اخیر به لحاظ تعداد، شدت، تلفات و میزان اثرگذاری در انهدام زیرساخت‌های اطلاعاتی و رسانه‌ای گروهک‌های تجزیه‌طلب کرد و نیز حامیان آن‌ها کم‌سابقه بوده است. استفاده ترکیبی از حملات توپخانه‌ای، پهپادی و موشکی نیز قابل توجه به نظر می‌رسد.

 حملات اخیر می‌تواند علاوه بر ارتقای سطحی از بازدارندگی مقابل اقدامات ضد ایرانی در خاک عراق، واجد سطحی از اثرگذاری در محاسبات برخی دیگر از بازیگران منطقه‌ای به‌ویژه در منطقه قفقاز جنوبی باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها