کد خبر 1419125
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

وزارت دفاع روسیه از تلفات سنگین نیروهای اوکراینی خبر داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت دفاع روسیه از کشته شدن حدود ۴۰۰ نظامی دیگر اوکراینی در محورهای درگیری در اوکراین و انهدام مقادیر دیگری از تسلیحات و تجهیزات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، "ایگور کوناشینکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه درباره تحولات عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین گفت: نیروهای مسلح روسیه در محور "نیکولایف" - "کریووی روگ" با تلاش ناکام نیروهای اوکراین برای حمله با استفاده از سه گروه تاکتیکی و پشتیبانی شش تانک در استان خرسون به صورت موفقیت آمیز مقابله کردند. د

ر طول ۲۴ ساعت گذشته در عملیات نظامی در شهر نیوکلایف بیش از ۱۸۰ نظامی اوکراینی کشته و دو تانک، هفت زره پوش، شش توپخانه و ۱۰ مرکز ویژه نظامی آن‌ها منهدم شد.

وی افزود: همچنین، نیروی هوافضای روسیه با هماهنگی نیروهای موشکی و توپخانه‌ای حملات گسترده‌ای را علیه نیروهای مسلح اوکراین در منطقه زاپاروژیا و جمهوری دونتسک انجام دادند که به کشته شدن ۲۱۰ نظامی منجر شد. همچنین یک انبار حاوی هفت و نیم تن ذخایر و مهمات توپخانه‌ای ساخت کشورهای غربی را نزدیک خارکیف و یک سامانه توپخانه‌ای "هویتزر ام ۷۷۷" ساخت آمریکا و یک سامانه "اس ۳۰۰" اوکراینی‌ها را در جمهوری دونتسک منهدم کردیم. هشت فروند راکت "هیمارس" را نیز در دو شهر "نووایا کاخوفکا" و خرسون رهگیری و منهدم کردیم. سامانه دفاع هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۸ پهپاد را در لوهانسک و دونتسک سرنگون کرد.

از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین تا کنون ۲۹۳ فروند جنگنده، ۱۵۵ فروند بالگرد، ۱۹۸۱ فروند پهپاد، ۳۷۵ سامانه ضد هوایی، ۵۰۲۲ تانک و خودروی زرهی، ۸۳۷ راکت انداز، ۳۳۹۷ سامانه توپخانه و خمپاره انداز و ۵۶۸۰ خودرو نظامی نیروهای اوکراینی منهدم شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران