کد خبر 1411422
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

سینا کلهر گفت: با بی‌سابقه‌ترین حمایت مالی که امسال دولت و مجلس از فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی به عمل آورد، اگر این ادعا صحت داشته باشد، باید روند تغییر کند.

به گزارش مشرق، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در واکنش به خبری مبنی بر تبدیل شدن ۱۰ زورخانه در تهران به قهوه‌خانه اظهار داشت: این خبری است که در رسانه‌ها به نقل از رییس فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی منتشر شده اما جزییات بیشتری بیان نشده است.

وی با اشاره به بودجه در اختیار فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: در سال ۱۴۰۱ اعتبار بسیار خوبی هم از سوی وزارت ورزش و جوانان و هم مجلس شورای اسلامی به فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی اختصاص پیدا کرده است. اعتباری که از محل منابع تبصره ۱۴ و کمک‌های وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون زورخانه‌ای داد شد، شاید برابر با چندین سال مجموع اعتبارات این فدراسیون است.

کلهر خاطرنشان کرد: انتظار ما این است فدراسیون این اعتبارات را در راستای توسعه ورزش پهلوانی به کار بگیرد.

وی گفت: هدف اصلی ما در هشت ماه گذشته کمک به ورزش پهلوانی و فدراسیون زورخانه‌ای بوده و این کمک ادامه خواهد داشت. با توجه به این‌که همه نهادها و دستگاه‌ها و در راس آن دولت سیزدهم ارزش و اهمیت زیادی برای ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای قائل هستند این موضوع اگر با تدبیر و درایت همراه باشد، می‌تواند به‌عنوان یک موقعیت جدید برای این رشته محسوب شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: در دو هفته گذشته پنج میلیارد تومان به حساب فدراسیون واریز شده است، مجموع این حمایت‌ها و واریزها در تاریخ این فدراسیون بی‌سابقه است.

گفتنی است روز گذشته مهرعلی باران‌چشمه فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در نشست خبری خود عنوان کرد: طی چند سال گذشته چند زورخانه در تهران یا بسته شده و یا به قهوه‌خانه تبدیل شده است. خیلی از این زورخانه‌ها بالای ۵۰ سال قدمت دارند و باید با کمک شهرداری‌ها به آثار ملی تبدیل شوند. در حال حاضر زورخانه‌ای در مرکز رشت داریم که بالای ۱۰۰ سال قدمت دارد و هنوز هم فعال است. در بازار تبریز زورخانه‌ای بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد که تبدیل به قهوه‌خانه شده و اعتراض مردم را به دنبال داشته است. خواهش من این است که شهرداری‌ها به داد زورخانه‌ها برسند ولی ما داریم برعکس عمل می‌کنیم.