فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مهمترین هدف برگزاری مسابقات ورزشی جهانی، برقراری امنیت و صلح پایدار در منطقه و جهان است.

به گزارش مشرق، سردار محمد خاکپور، جمعه شب در مراسم افتتاحیه مسابقات تک تیراندازی نیروهای نظامی جهان ۲۰۲۲ که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: مهمترین اهداف برگزاری مسابقات نظامی که با ابتکار روسیه آغاز شد، ایجاد دوستی و مودت بین کشورهای دوست و ایجاد همدلی میان آنها برای تبادلات اقتصادی و تجاری و ایجاد تعامل نظامی در راستای برقراری امنیت و صلح پایدار در منطقه و جهان است.

وی عنوان کرد: در مسابقات بین المللی سال ۲۰۲۲ میلادی، نیروهای مسلح ایران میزبان سه رشته از مسابقات هستند.

خاکپور یادآور شد: میزبانی هشتمین دوره مسابقات تیراندازی نیروهای ویژه بر عهده نیروی زمینی سپاه پاسداران به میزبانی شهر تاریخی یزد، میزبانی رشته پهپاد بر عهده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و مسابقات غواصی عمق نیز بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد: با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته و تلاش مسئولان و مدیران برگزار کننده مسابقات و اهتمام تیم های شرکت کننده، شاهد شکل گیری رقابت های سازنده در فضایی دوستانه و تحقق اهداف عالیه این مسابقات به ویژه ارتقا سطح دوستی و تقویت روابط برادرانه بین کشورها باشیم و نتایج خوبی از این رقابت ها به دست آوریم.

خاکپور از برگزارکنندگان این رقابت ها در نیروی زمینی سپاه و سپاه الغدیر یزد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم شرکت کنندگان از کشورهای مختلف در مدت اقامت خود لحظات خوبی را در جمهوری اسلامی ایران تجربه کنند و با خاطرات شیرین و کسب تجربیات خوب به کشور خود باز گردند.

گفتنی است؛ مسابقات تیراندازی نیروهای نظامی جهان به میزبانی یزد از فردا آغاز می شود و تا ۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت و تک تیراندازانی از هفت کشور جهان در این رقابت ها حضور دارند.