کد خبر 1399832
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴

نماینده پارلمان آلمان و عضو حزب چپ‌گرای این کشور در سخنانی ادامه جنگ نیابتی غرب در اوکراین را موجب افزایش خطر بروز جنگ جهانی سوم دانست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، سویم داگدالن نماینده پارلمان آلمان و عضو حزب چپ‌گرای این کشور در سخنانی از ارسال سلاح های غربی به اوکراین هشدار داد و گفت در صورت ادامه این روند ممکن است جهان در مواجهه با یک جنگ جهانی سوم باشد.

داگدالن در مصاحبه با گلوبال تایمز گفت: ارسال سلاح‌های سنگین در ماه‌های گذشته از سوی کشورهای غربی به اوکراین خطر بروز جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد و این تنها نگرانی حزب او نیست بلکه دو سوم از جمعیت آلمان همین نظر را دارند.

روزنامه چینی به نقل از داگدلن نوشت: آمریکا و انگلیس بدون توجه به عواقب طولانی شدن جنگ در اوکراین به جنگ نیابتی علاقه خاصی دارند و اعتقاد دارند این جنگ موجب تضعیف روسیه خواهد شد و برای رسیدن به این هدف هزاران نفر را قربانی می‌کنند.

داگدلن هشدار داد که هر چه درگیری در اوکراین بیشتر طول بکشد، عواقب آن در سطح جهانی وحشتناک تر خواهد بود. وی در پایان گفت: ما به تلاش‌های دیپلماتیک جدی برای دستیابی به یک راه‌حل از طریق مذاکره نیاز داریم.

منبع: ایرنا