کد خبر 1397460
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

ترکیه موشک هوا به هوای گوکدوگان ساخت صنایع دفاعی این کشور را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش مشرق، «اسماعیل دمیر»، رئیس آژانس صنایع دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور آزمایش‌های موفقیت‌آمیز موشک هوا به هوای گوکدوگان را انجام داده است.

مقامات ترکیه موشک هوا به هوای گوکدوگان را بومی و ساخت داخل عنوان کرده و گفته اند که این موشک مجهز به رادار جستجوگر است.

اسماعیل دمیر در حساب توئیتری خود در این ارتباط نوشت: موشک گوکدوگان به اهدافی فراتر از خط دید اصابت می‌کند. آزمایش‌های موشک گوکدوگان به عنوان بخشی از پروژه گوکتوگ ادامه دارد. گوکدوگان با سر جستجوگر راداری پرتاب شد. موشک‌های گوکدوگان و بوزدوغان داخلی در خدمت ارتش ترکیه قرار خواهند گرفت.

بیشتربخوانید:

زیردریایی‌های جنگی ساخت ترکیه به زودی عملیاتی می‌شود

پروژه گوکتوگ توسط مؤسسه تحقیقات و صنایع دفاعی ترکیه دنبال می‌شود و این مؤسسه ارتقای چهار نوع موشک هوا به هوا که قرار است از جت‌های F-16 پرتاب شوند را در دست کار دارد.

بنا بر گزارش‌ها، ترکیه در حال ساخت تأسیسات تولیدی برای سیستم‌های دفاع هوایی و موشکی خود است و موشک‌های جدید این کشور برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی IDEF-2017 در استانبول ارائه شده بودند. گوکدوگان یک موشک کوتاه برد با سر فرود مادون قرمز است و بوزدوغان نیز به نوبه خود متعلق به کلاس موشک‌های میان برد است و مجهز به سر رادار است.

هر دو موشک تولیدی ترکیه به عنوان بخشی از پروژه‌ای برای تجهیز جنگنده‌های اف – ۱۶ در اختیار نیروی هوایی ترکیه قرار خواهند گرفت.

منبع: مهر