کد خبر 1387838
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: پس از راهیابی به جام جهانی، مسوولان اصلا از ما حمایت نمی کنند. تیم بسیار تنهاست و مردم با این شرایط توقع صعود و موفقیت در جام‌جهانی را از ما نداشته باشند.

به گزارش مشرق، احسان حاج صفی در گفت‌وگویی درباره شرایط تیم ملی فوتبال، اظهار داشت: زمانی که بازی‌های ما در بحرین بود، همه می دانستند که در چه شرایطی هستیم و شاید خیلی‌ها ناامید شده بودند و می گفتند شرایط سخت است و تیم سوم هستیم. دو تیم بالای جدول وضعیت بهتری نسبت به ما داشتند. در اردوی کیش همه مسوولان از وزیر ورزش و نمایندگان آمدند و حمایت کردند. بعد از صعود به جام‌جهانی هیچ مسوولی از تیم ملی حمایت نکرد و این تیم تنها بود و الان تنهاتر شده است.

وی افزود: بازی‌های مقدماتی که شروع شد یکی پس از دیگری دیدارها را بردیم و شرایط ما خیلی خوب بود. همه تصور می‌کردند که وضعیت عالی است زیرا تیم برنده می‌شود و هیچ مشکلی نیست. خیلی مشکل داشتیم و دم بازیکنان تیم ملی گرم که هیچکدام هیچ صحبتی در این زمینه نکردند. همه فقط به دنبال کارمان بودیم؛ یک هدف داشتیم و آن صعود به جام‌جهانی بود.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: صد درصد مشکل از تیم و کادر فنی نیست زیرا همه به نحو احسنت کار خود را به خوبی انجام دادند. از صحبت‌هایم ناراحت نشوید و مردم بدانند این تیم واقعا تنهاست و به کمپ‌ها و بازی‌های دوستانه قوی نیاز دارد. این کوچکترین درخواست بازیکنان و مربی است که به بزرگ ترین تورنمنت جهان می‌رود. همه تیم‌ها با بهترین شرایط به جام‌جهانی می آیند و ما هم این درخواست را داریم تا بهترین وضعیت را برای ما درست کنند.

وی ادامه داد: پس از آخرین بازی مقدماتی گفتم که خوشحالی ما تمام شد و خواهش می کنم تا مسوولان از الان به فکر تیم ملی برای برگزاری دیدارها و کمپ‌های قوی باشند. چشم بر روی هم بگذاریم جام جهانی رسیده است و الان ۲ ماه گذشت و تنها پنج ماه تا مسابقات باقی مانده و خواهش می کنم مسئولان اگر می خواهند حمایت کنند، همین الان بیایند.

وی گفت: بزرگ ترین مشکل ما بحث مالی است. الان باید از تیم ملی حمایت کنند و حمایت پنج ماه دیگر به درد تیم ملی نمی‌خورد. در بدترین شرایط آب و هوایی به قطر آمدیم و بسیار گرم و قطر هم در حال ترمیم زمین ها است. تا الان سه زمین تمرین عوض کردیم و همه آنها بد است. همه بازیکنان پادرد و کمردرد گرفتند اما با این شرایط دم بازیکنان گرم که با این شرایط سخت به خوبی تمرین می کنند. حتی اسکوچیچ هم گفت که چاره ای جز تمرین کردن نداریم و واقعا عالی تمرین می کنید.

حاج صفی یادآور شد: با این شرایط شنیدم، فیفادی بعدی هم در کار نیست و تیم‌های آفریقایی در جام ملت‌ها هستند و مسابقات مقدماتی دارند و برای آنها سخت می‌شود. هزینه‌ها بالاست و اگر نمی‌توانیم ۲ بازی دوستانه قوی داشته باشیم، می‌توانیم کمپ خیلی خوب در اروپا داشته باشیم و تا خود را برای جام جهانی بهتر آماده کنیم.

وی اضافه کرد: رابطه سرمربی و بازیکن خیلی خوب است و اسکوچیچ همیشه می‌گوید که هر فردی مشکل دارد مستقیم به من بگوید. چند مشکل بود و به سرمربی انتقال دادم. الان شرایط خیلی خوب است و هیچ مشکلی با سرمربی نیست.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: قرعه ما راحت نیست. انگلیس و آمریکا در بهترین شرایط قرار دارند و ولز هم تیم راحتی نیست. یک‌ماه گذشته گفتم که خواهش می‌کنم مردم با این شرایطی که داریم لطفا روی تیم ملی فوتبال فشار نیاورند. انتظار صعود نداشته باشند. ما باید ۲ یا سه بازی دوستانه خیلی قوی برگزار کنیم. غیر از ۶ نفر ما که سابقه جام جهانی داریم بیشتر تیم تجربه این رقابت‌ها را ندارند. باید بازی دوستانه قوی برگزار شود تا استرس تیم و بازیکن پایین بیاید تا در برابر تیم بزرگ استرس نداشته باشیم و شرایط بازی کردن ما در جام جهانی خیلی بهتر می شود.