کد خبر 1386041
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱

نخست وزیر مجارستان سرمایه داران جهانی را از جمله کسانی دانست که به طولانی شدن جنگ در اوکراین دامن می‌زنند.

‌به گزارش مشرق به نقل از پایگاه میدیا چامپس، نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید «جورج سوروس» سرمایه‌دار بزرگ دنیا از جمله کسانی است که به تحریک جنگ در اوکراین دامن می‌زند.

«ویکتور اوربان» در مصاحبه‌ای اعلام کرد تنها صلح می‌تواند تورم را مهار کند و اقتصاد را از شوک‌های بیشتر نجات دهد. به گفته نخست وزیر مجارستان سوروس از جمله سرمایه دارانی است که به طولانی شدن درگیری در اوکراین علاقمند است.

اوربان در ادامه تاکید کرد: افرادی هستند که علاقه مند به طولانی شدن درگیری (در اوکراین) اند. وی در ادامه گفت کاملاً واضح است که محافل تجاری هستند که به این جنگ علاقه مند دارند. جورج سوروس نماد آنهاست. او آشکارا از لزوم طولانی شدن جنگ سخن می‌گوید.

نخست وزیر مجارستان همچنین یادآورشد که مجارستان در حال حاضرعملا تنها کشوری است که خواهان صلح در اوکراین است. در واقع، بوداپست برخلاف اکثر پایتخت‌های اروپایی دیگر، تاکنون از ارسال سلاح به اوکراین خودداری کرده است. اوربان افزود چیزی که ما به آن نیاز داریم تأمین مالی صلح و نه جنگ است.

ماه گذشته، سوروس در سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس حمله نظامی روسیه به اوکراین را آغاز جنگ جهانی سوم دانست که ممکن است از تمدن انسانی چیزی باقی نگذارد.

منبع: مهر