به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: روز ۱۵ خرداد ۱۳۶۸، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای که یک روز قبل و در پی رحلت امام خمینی(ره)، از سوی مجلس خبرگان رهبری، به عنوان رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شده بود، با محمود زعبی نخست‌وزیر وقت سوریه که در رأس هیأتی جهت عرض تسلیت و شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر حضرت امام وارد تهران شده بود، دیدار کردند.

نخست‌وزیر سوریه در این دیدار مراتب تسلیت و پیام همدردی حافظ اسد رئیس‌جمهور و نیز مردم سوریه را به استحضار آیت‌الله خامنه‌ای رساند. وی با تقدیم خالصانه‌ترین درودها و تهنیت‌های حافظ اسد به مناسبت برگزیده شدن آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیار خرسندم که ما اولین هیئت رسمی هستیم که با جنابعالی به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران ملاقات می‌کنیم.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در این دیدار گفتند:  نقطه اساسی ارتباطات دو کشور ما مقابله قاطعانه با رژیم غاصب و صهیونیستی اسرائیل است؛ درحالیکه خیلی از دولت‌ها با رژیم اشغالگر قدس از سر سازش درآمده‌اند، خوشبختانه سوریه قوی و قاطع در مواضع خود ایستاده است. ما برای شما دعا می‌کنیم و از ایستادگی شما در برابر توطئه‌های صهیونیسم و ارتجاع حمایت می‌نمائیم و امیدواریم با همین قاطعیت به راه خود ادامه دهید.