کد خبر 1384539
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای از رایزنی سرگئی شویگو و خلوصی آکار در خصوص سوریه و اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از رایزنی تلفنی وزیر دفاع این کشور با همتای ترکیه ای خود خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و خلوصی آکار همتای ترکیه‌ ای‌ وی درباره اوکراین و سوریه به ویژه در خصوص امنیت کشتیرانی در دریای سیاه گفتگو کردند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه می کند: شویگو و وزیر دفاع ترکیه بر اهمیت ادامه همکاری ها میان دو کشور در سوریه با هدف حفظ ثبات در منطقه تاکید کردند.

گفتگوی شویگو و آکار درباره سوریه در حالی به انجام رسید که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیشتر در اظهاراتی به توجیه دست درازی این کشور به خاک سوریه پرداخت.

«رجب طیب اردوغان» در جریان نشست مشورتی حزب عدالت و توسعه در آنکارا اعلام کرد که کشورش ازطریق عملیات جدید با دقت به تکمیل خط امنیتی در مرز جنوبی خود (شمال سوریه) ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور ترکیه با امنیتی خواندن منطقه ای مرزی به وسعت ۳۰ کیلومتر در خاک سوریه، گفت که نمی‌ خواهیم کسی در آنجا مزاحمتی برای ما ایجاد کند و به این منظور اقداماتی را صورت می دهیم.

اردوغان در ادامه تعرض متعدد به خاک سوریه و عراق از طریق عملیات های سپر فرات، ‌ شاخه زیتون، چشمه صلح، سپر فرات و پنجه-قفل را تلاش درجهت نابودی گذرگاه تروریستی اعلام کرد که بنا بود در مرزهای جنوبی این کشور شکل گیرد.

منبع: مهر