مشاور عالی معاون آموزشی وزیر بهداشت انجمن های علمی گروه پزشکی را به عنوان بازوی عملیاتی وزارت بهداشت برشمرد و گفت: انجمن ها می توانند متولی برگزاری برخی دوره های مرتبط با حوزه پزشکی باشند.

به گزارش مشرق،   به نقل از وزارت بهداشت، نشست هم اندیشی دبیران انجمن های علمی گروه پزشکی با حضور دکتر سید امیرپاشا طبائیان مشاور عالی معاون آموزشی وزیر بهداشت و دکتر حجازی دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد.

مشاور عالی معاون آموزشی وزیر بهداشت از انجمن های علمی گروه پزشکی به عنوان بازوی عملیاتی وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: استفاده از تجربیات انجمن ها در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در حوزه علوم پزشکی مسئله مهمی هست و انجمن ها می توانند متولی برگزاری برخی دوره های مرتبط با حوزه پزشکی باشند.

وی ابراز امیدواری کرد ارتباط خوبی بین انجمن های علمی و معاونت آموزشی وزارت بهداشت شکل بگیرد و دستاوردهای آن به جامعه پزشکی تسری یابد.

دکتر حجازی دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی نیز از دبیران انجمن های علمی به عنوان مغز متفکر انجمن ها یاد کرد و گفت: انجمن های علمی در موضوع ارتباطات بین‌الملل، ادامه آموزش و همگرایی، حرف اول را می‌زنند و این مسئله در ایام کرونا به ویژه روزهای آغاز شیوع بیماری اثبات شد.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی گفت: نقش مهم انجمن های علمی در آموزش و پژوهش، درمان، اعتباربخشی و تقویت وضعیت حقوقی، مدیریتی و تشکیلات اداری به بررسی بیشتر نیاز دارد و باید ارتقا یابد.

وی گفت: کلیات نقشه راه انجمن ها مشخص و تابع قوانین و نقشه راه دنیاست و توانمندسازی انجمن ها و اهداف کوتاه مدت، مطابق با وضعیت کشور تدوین خواهد شد.

حجازی گفت: تلاش دبیرخانه انجمن های علمی گروه پزشکی، افزودن بر غنای علمی انجمن ها است و لازم است علاوه بر جانشین پروری و دعوت به همکاری جوانان، جایگاه اجتماعی پیشکسوتان حفظ شود.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی خاطر نشان کرد: باید محوریت آموزش مداوم از دانشگاه ها به انجمن‌ها منتقل شود.

در این جلسه چگونگی برگزاری انتخابات الکترونیک، نحوه ثبت شرکت‌ها و مجامع، ارزشیابی و اعتبار بخشی و چگونگی اعطای گرنت های مختلف به انجمن ها توسط مرکز نصر تشریح شد و دبیران به بیان مشکلات حوزه کاری خود و ارائه پیشنهادات در حوزه‌های مختلف پرداختند.