دبیرکل «نجباء» عراق سالروز ارتحال حضرت امام‌خمینی (ره) را به امت اسلامی تسلیت گفت و اعلام کرد: امام‌خمینی با تغییر موازنه قوا، زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) شد.

به گزارش مشرق، به نقل از دفتر اطلاع رسانی جنبش نجباء، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل این جنبش مقاومتی عراق در پیامی سالروز ارتحال حضرت امام‌خمینی (ره) را به امت اسلام، مراجع عظام تقلید و همه نیروهای انقلابی جهان تسلیت گفت.

بر اساس این گزارش، شیخ اکرم الکعبی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران را بزرگمردی توصیف کرد که یک ملت را تغییر داد و با تغییر موازنه قوا، زمینه‌ساز ظهور مقدس امام زمان (عج) شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه عمر امام‌خمینی در حمایت از حق و دفع ظلم از مستضعفین سپری شد، خطاب به رهبر فقید جمهوری اسلامی نوشت: خداوند را گواه می‌گیریم که در همان مسیر شما که سرمشق عزت و کرامت بوده و نهایت سربلندی در دنیا و آخرت است، گام برمی‌داریم.

این درحالی است که پیشتر «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با صدور پیامی اعلام کرده بود: امام خمینی (ره) اسوه بزرگ تاریخ‌سازان است. امام با انقلاب خود تأکید کرد کشورهای بزرگ استعماری می‌توانند بشکنند و شکست بخورند.

زیاد النخاله همچنین در ادامه عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه را تغییر داد و به ملت‌های منطقه به ویژه ملت و مقاومت فلسطین جرأت و شجاعت بیشتری داد تا در برابر سیاست‌های آمریکا و دشمن مرکزی امت اسلامی و عربی یعنی رژیم اشغالگر صهیونیستی ایستاده و مقاومت کنند.

منبع: مهر