کد خبر 1364001
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

کارل نهامر صدراعظم اتریش که پس از آغاز جنگ اوکراین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، دیدار کرد، گفت که او در منطق خود، به پیروزی در این جنگ باور دارد.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای بیزینس اینسایدر؛ نهامر که نخستین رهبر اتحادیه اروپا بود که در پی شعله ور شدن جنگ در اوکراین از ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، به مسکو سفر کرد، به شبکه ان بی سی گفت که مذاکراتش با پوتین، غیردوستانه، صریح و دشوار بوده است.  

نهامر که دوشنبه با پوتین دیدار کرد، افزود: به نظرم، او تصور می کند که این جنگ برای تضمین های امنیتی فدراسیون روسیه، ضروری است. او به جامعه بین المللی اعتماد ندارد و دولت اوکراین را در نسل کشی در منطقه دونباس، مقصر می داند.  

نهامر که پس از دیدار با پوتین در نشست خبری در مسکو، گفته بود که امیدواری خاصی پیدا نکرده است، افزود: من به آقای پوتین آشکارا گفتم که هیچ کس با رفتار و دیدگاهش موافق نیست که این جنگ را گونه ای عملیات دفاعی برای فدراسیون روسیه می داند.  

تارنمای روزنامه "دیلی میل" لندن نوشت: نهامر پس از دیدار با پوتین اعلام کرد که نسبت به فرصت های موجود برای دیپلماسی، بدبین است. روس ها علاقه چندانی به دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین ندارند، هر چند پوتین همچنان به مذاکرات صلح استانبول علاقه مند است.

نهامر، دیدارش را با پوتین در اقامتگاه رئیس جمهوری روسیه در خارج از مسکو، غیردوستانه نبود، مستقیم، صریح و سخت توصیف کرده بود.

دولت اتریش درخواست کرده بود که این دیدار که پس از ملاقات روز شنبه نهامر با زلنسکی در کی‌یف برگزار شد، پشت درهای بسته، بدون عکس و یا صدور بیانیه مشترک، برگزار شود.

نهامر افزود: در دیدار با پوتین به جنایات در بوچا و سایر نقاط اوکراین اشاره کرده و خواستار برقراری عدالت در مورد مسئولان این جنایت ها شده است.

روسیه ارتکاب جنایات جنگی توسط نیروهایش را رد می کند.

در بیانیه دفتر صدراعظم اتریش آمده است که وی پس از دیدار با رئیس جمهوری اوکراین تصمیم گرفت تا همبستگی خود را با این کشور در چارچوب بی طرفی اتریش نشان دهد.

منبع: ایرنا