کد خبر 1359334
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

در دورانی که آمریکایی‌ها بن بست منطقه ای قرار گرفته است، دشمن در صدد کشاندن درگیری به داخل ایران و دمیدن بر آتش اختلاف ایرانی - افغانی و شیعه و سنیاست.

به گزارش مشرق، پس از اقدام ناجوانمردانه یک عنصر تکفیری در حرم امام رضا(ع) یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در اظهارنظری سطحی خواهان اخراج مهاجران افغانستانی از کشور شده است. حساب کاربری منتسب به محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در توییتر   نوشته است که حمله گستاخانه تبعه اففانی نشان از اتفافات ناخوشایند برای کشور در آینده دارد! در صفحه منتسب به این نماینده با ادبیاتی نژادپرستانه و خلاف شان نمایندگی نوشته شده است که باید همه مهاجران افغانستانی از کشور اخراج شوند.

این دست اقدامات با هدف خودنمایی و به راه انداختن نمایش سیاسی در حالی از جانب یک نماینده مجلس صورت می گیرد که تحرکات صورت گرفته از جانب دشمن نشان از آن دارد که در پشت حوادث روی داده در چند هفته اخیر اهدافی پنهان در جهت ایجاد تفرقه میان دو کشور همسایه وجود دارد.

 تحلیل مسائل نشان می‌دهد که  در دورانی که آمریکایی‌ها در بن‌بست منطقه ای گرفتار شده اند، دشمن در صدد کشاندن درگیری به داخل ایران و دمیدن بر آتش اختلاف ایرانی - افغانی و شیعه و سنی است. به قطع اظهارات غیر مسئولانه از سوی محمود احمدی بیغش در جهت اهداف دشمن قرار دارد.این دو اتفاق به اضافه پخش شایعات و نیز دمیدن بر آتش اختلافات مذهبی میان شیعیان و اهل تسنن به سادگی دست ایادی آمریکا و انگلیس را نشان می دهد.

این نماینده مجلس فراموش نکند که  در زمینه روابط ایران و افغانستان، میزبان و میهمان، مهاجرین و انصار، فصل الخطاب، فرمایش تاریخی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) است که در دیدار با شماری از خانواده های شهدای عالی‌قدر فاطمیون فرمود: «بلندگوهایی سعی داشته اند و دارند که بین این دو ملت (ایران و افغانستان) جدایی بیاندازند؛ اما ما در سخت‌ترین شرایط هیچ مصلحتی را بر مصلحت دفاع از افغانستان غلبه ندادیم. اگر کسی بخواهد این وحدت را بشکند و در داخل ایجاد فتنه کند، با او احساس برادری نخواهیم کرد و او را دست شیطان به حساب خواهیم آورد.»

از سویی سربازان گمنام امام زمان(عج) و نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران به طور مستمر بر تمام ابعاد تحرکات دشمن نظارت می کنند و اجازه نمی دهند که توطئه های خطرناک دشمنان ایران و اسلام و انقلاب شکل گرفته ، بر روابط تاریخی ایران و مهاجران تاثیر منفی بگذارد و ده ها سال خدمت بی بدیل و جبران ناپذیر جمهوری اسلامی ایران به مهاجران مسلمان افغانستان را بی اثر سازد.

در شرایطی که بستر ناامن و فضای لجام گسیخته شبکه های اجتماعی تمام قامت در اختیار دشمنان اسلام و ایران و افغانستان است؛ مسئولان نظام وظیفه دارند که فراتر از این هیجانات کاذب به اظهار نظر پرداخته و علاوه بر حفظ شان جایگاه خود، مسئولیت های اجتماعی خود را فراموش نکنند!لازم به توضیح است که آقای محمود احمدی بیغش در دو سال گذشته هیچ‌گاه عضویت خود در شبکه توییتر را تکذیب نکرده است و بهتر است مدیریت دقیق تری بر مطالب منتشر شده از جانب خود داشته باشد.