کد خبر 1358069
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور به یک پالایشگاه نفت و انبارهای سوخت در نزدیکی شهر بندری اودسای در جنوب اوکراین حمله کرده اند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری آناتولی، "ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: صبح امروز (یکشنبه به وقت محلی) یک پالایشگاه نفت و سه انبار سوخت در نزدیکی اودسای با موشک های با دقت بالا از دریا و هوا منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه مدعی است که از آغاز "عملیات نظامی ویژه" در اوکراین، نیروهای هوافضای روسیه ۱۲۵ هواپیمای جنگی، ۸۸ بالگرد، ۳۸۳ پهپاد نیروهای اوکراینی، ۲۲۱ سامانه موشکی زمین به هوا، ۱۹۰۳ تانک و سایر خودروهای جنگی زرهی، ۲۰۷ سامانه راکتی چند پرتابی، ۸۰۵ تسلیحات توپخانه میدانی و خمپاره و همچنین ۱۷۸۱ واحد تجهیزات ویژه خودروهای نظامی را منهدم کرده اند.

حمله روسیه علیه اوکراین، که از ۲۴ فوریه (۵ اسفند) آغاز شد، با مخالفت کشورهای بین‌المللی مواجه شد و اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا تحریم‌های مالی سختی را علیه مسکو اجرا کردند.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل، حداقل یک هزار ۳۲۵ غیرنظامی در اوکراین کشته و دوهزار و ۱۷ نفر زخمی شده اند که بیم آن می رود که رقم واقعی بسیار بیشتر باشد.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از ۴.۱ میلیون اوکراینی به کشورهای دیگر گریخته اند و میلیون ها نفر دیگر نیز در داخل کشور آواره شده اند.

منبع: ایرنا