کد خبر 1353387
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

پهپادکاملاً ایرانی کرار مجهز به بمب‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ پوندی، موشک هوا به سطح ضد کشتی کوثر، موشک ثاقب، بمب‌های هوشمند رعد ۳۰۱ و بمب هوشمند ۳۴۲ است.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی ارتش به‌عنوان یک نیروی راهبردی و تجهیزات محور طی چهار دهه اخیر به برکت انقلاب اسلامی در حوزه ساخت محصولات دفاعی بومی از گردنه‌های تحریم‌های ظالمانه دشمنان گذر کرده است، یکی از این حوزه‌ها ساخت انواع پهپاد مجهز به بمب‌های ساخته‌شده به‌دست متخصصان صنعت دفاعی کشور است.

پهپاد «کرار»، یکی از جلوه‌های خوداتکایی و خودباوری در صنعت دفاعی کشور است، این پهپاد در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید و در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار داده‌شده است.

این محصول کاملاً ایرانی با سرعت ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت و برد ۱ هزار کیلومتروسقف پروازی ۷۵۰۰ تا ۴۰ هزارپا، قابلیت حمل مهمات و محموله تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم را دارد.

نحوه پرتاب پهپاد کرار، از یک پرتابگر و با استفاده از یک پیشران راکتی سوخت جامد و بازیابی آن به شکل فرود با چترهای تعبیه‌شده در قسمت زیرین است.

این پهپاد کاملاً ایرانی مجهز به بمب‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ پوندی، موشک هوا به سطح ضد کشتی کوثر، موشک ثاقب، بمب‌های هوشمند رعد ۳۰۱ و بمب هوشمند ۳۴۲ است.
منبع: میزان