کد خبر 1349663
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

وزاری امور خارجه روسیه و قرقیزستان در شهر «مسکو» دیدار و بر افزایش همکاری‌های دوجانبه در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای تاکید کردند.

به گزارش مشرق، «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان در سفر به مسکو با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار و در مورد طیف وسیعی از همکاری های چند جانبه بین دو کشور رایزنی کرد.

در این دیدار دو طرف و مشارکت راهبردی بین قرقیزستان و فدراسیون روسیه، توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه های مورد علاقه متقابل مورد بررسی قرار گرفت.

قزاق بایف با اشاره به سی‌اُمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین کشورها خاطرنشان کرد: هدف قرقیزستان توسعه بیشتر همکاری ها با روسیه بر اساس اعتماد و درک متقابل، هم در سطح دوجانبه و هم در چارچوب روابط بین المللی و منطقه ای از جمله سازمان هایی مانند سازمان ملل متحد، اتحادیه کشورهای مستقل، سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

طرفین همچنین درباره رویدادهای برنامه ریزی شده در قرقیزستان در سطح سران کشورها و دولت ها و همچنین در چارچوب اولین مجمع اقتصادی اوراسیا بحث و تبادل نظر کردند.

شایان ذکر است که وزاری خارجه دو کشور همچنین در مورد مسائل اقامت و کار اتباع قرقیزستان در روسیه گفت‌وگو کردند.

در ادامه گفتگوها، وزرای امور خارجه دو کشور بیانیه مشترکی را به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک قرقیزستان و روسیه و همچنین برنامه همکاری وزارت خارجه دو کشور برای دوره سه ساله آینده تصویب کردند.

منبع: فارس