کد خبر 1349593
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

در جریان بررسی بودجه مصوب شد که حقوق نمایندگان و مدیران مجلس برای نظارت عموم مردم به طور شفاف و ماهیانه در سامانه سازمان امور استخدامی کشور قرار دهد.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه ۱۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، یک بند الحاقی به تبصره ۲۰ بودجه تصویب شد.

بر این اساس، مجلس مکلف شد حقوق نمایندگان و مدیران مجلس را برای نظارت عموم مردم به طور شفاف و ماهیانه در سامانه سازمان امور استخدامی کشور قرار دهد.

به موجب مصوبه مذکور؛ مجلس مکلف شد حقوق نمایندگان و مدیران مجلس را برای نظارت عموم مردم به طور شفاف و ماهیانه در سامانه سازمان امور استخدامی کشور قرار دهد.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر صحن علنی امروز (۱۷ اسفند) و در جریان بخش هزینه‌ای لایحه بودجه پیشنهاد شفافیت حقوق نمایندگان و مدیران مجلس را به تصویب رساند.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و در تشریح این پیشنهاد گفت: مجلس در سال جاری قوانین خوبی را تصویب کرده است اما امروز مساله حقوق نمایندگان به دستاویزی برای هجمه و حمله به مجلس انقلابی شده است، بر همین اساس پیشنهاد می‌کنم که معاونت اجرایی مجلس به صورت ماهانه حقوق نمایندگان و مدیران مجلس را در سامانه حقوق و مزایای سازمان امور استخدامی اعلام کند تا مردم عزیز ما در جریان باشند و این بهانه از ضدانقلاب گرفته شود.

این پیشنهاد بدون مخالف با موافقت دولت و کمیسیون تلفیق به رأی گذاشته شد که با ۲۰۰ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف به تصویب رسید.

منبع: مهر