کد خبر 1346077
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

سرپرست داوطلبان جمعیت هلال احمر از واگذاری ۶۰۰ دستگاه کمک تنفسی بای‌پپ (دستگاه فشار مثبت دوطرفه تنفسی) برای درمان بیماران درگیر سویه امیکرون بستری در بیمارستان و مراکز درمانی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وحید سلیمی، سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به نگهداری و ترخیص ۶۰۰ دستگاه کمک تنفسی بای‌پپ در بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر، گفت: قرار است این دستگاه‌های کمک تنفسی با همکاری مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور به صورت امانی در اختیار مبتلایان به کرونا قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان جمعیت هلال احمر برای آرامش و خدمت‌رسانی به مردم در آمادگی کامل هستند و جمعیت هلال احمر برای درمان بیماران مبتلا به سویه امیکرون که در بیمارستان‌ها با کمبود دستگاه مواجه‌اند، به کمک آنان شتافته است.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در همین راستا ۴۰۰ دستگاه بای پپ در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می گیرد تا به صورت دائمی در بیمارستان های کشور مورد استفاده قرار گیرد و ۲۰۰ دستگاه نیز از طریق بانک امانات جمعیت هلال احمر به صورت امانی و با هماهنگی پزشک متخصص در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس