کد خبر 1334863
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۷

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعتراف کرد: اسرائیل در سال گذشته چهار بار به ارتش لبنان، پیشنهاد کمک کرده است که هر چهار بار دولت بیروت آن را رد کرده است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری "معا" فلسطین، گانتس که در گزارش سالانه و در پژوهشگاه امنیت ملی اسرائیل در دانشگاه تل‌آویو سخن می‌گفت، اعلام کرده است که آخرین بار این پیشنهاد هفته گذشته داده شد.

وی افزود که هفته گذشته از طریق مقامات ارتش اسرائیل پیشنهادی را ارائه کرده که توسط "یونیفیل" (نیروهای سازمان ملل) برای کمک به ارتش لبنان ارسال شد.

وزیر صهیونیست پس از آن که درخواستش رد شد، برای توجیه این شکست، مدعی شد: لبنان تبدیل به جزیره بی ثباتی شده است و شهروندان لبنان، دشمنان ما نیستند. به همین دلیل، امسال [۲۰۲۱] چهار بار به لبنان درخواست کمک کردیم که از آن جمله می توان به موضوع هفته گذشته و اعلام درخواست به فرمانده یونیفل اشاره کرد.

وی ادامه دارد: تمرکز ما به کمک به ارتش لبنان، استوار است که از کمبود امکانات رنج می برد و کمبود ۵ هزار نظامی دارد.

صحبت های گانتس چند ماه پس از آن مطرح می شود که رژیم صهیونیستی از آمریکا و کشورهای غربی خواسته بود کمک مالی به دولت لبنان را به اقدام علیه حزب‌الله لبنان مشروط کنند.

 دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه، تلاش‌ها برای تشدید فشار به حزب‌الله لبنان را افزایش داده‌اند. واشنگتن در راستای تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان بانک‌ها و شخصیت‌های لبنانی را به اتهام ارتباط با این گروه در فهرست تحریم قرار می‌دهد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی علاوه بر این، در راستای تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای «تروریستی» اعلام کردن حزب‌الله بشدت تحت فشار قرار داده‌اند.

این تصمیم‌ها در حالی اتخاذ می‌شود که حزب‌الله یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است و در آخرین انتخابات پارلمان لبنان نیز با وجود اقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

منبع: ایرنا