معاون وزارت میراث فرهنگی با اشاره اینکه کرمان در حال تبدیل شدن به یک شهر زیارتی است گفت: توسعه زیر ساخت های گردشگری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مشرق، علی اصغر شالبافیان شامگاه شنبه در جمع مسئولان برای بررسی سفر به استان کرمان در دفتر امام جمعه رفسنجان گفت: در شهرستان رفسنجان بناهای تاریخی در مالکیت میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شده است، در کرمان ۴۵ اثر تاریخی وجود دارد که در اختیار وزارت میراث فرهنگی نیست اما نیاز جدی به مرمت و بازسازی دارد که باید برای رفع مشکل آنها برنامه ریزی شود.

وی افزود: به عنوان مثال در شهر کرمان در کنار کاروانسرای وکیل شهر کرمان دو بنای دیگر وجود دارد که در اختیار اوقاف است اما مردم تصور می‌کنند میراث فرهنگی مرمت انجام نمی‌دهد در صورتیکه اگر همکاری شود امکان همکاری برای مرمت این بناها وجود دارد.

وی گفت: از سرمایه گذاران نیز برای احیای بناهای مختلف دعوت می‌کنیم و ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.

وی همچنین از وجود ۱۴۵ پروژه حوزه تأسیسات گردشگری در استان کرمان خبر داد و افزود: با تکمیل این پروژه‌ها شاهد گسترش زمینه گردشگری در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه کرمان در حال تبدیل شدن به یک شهر زیارتی است گفت: نیاز به توسعه زیر ساختهای گردشگری در کرمان احساس می‌شود و این امر در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته است.

منبع: مهر