کد خبر 1305147
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

مدیر شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: شاید در حال حاضر وضعیت آب شرب انتقالی یزد از حالت بحرانی خارج شده باشد ولی وضعیت منابع آبی این استان کویری همچنان نگران کننده است و نیاز به برنامه ریزی جدی دارد.

به گزارش مشرق، مهدی جوادیان‌زاده، مدیر شرکت آب منطقه‌ای استان یزد ، با بیان این‌که خوشبختانه آب شرب انتقالی به یزد رسید و ارائه خدمات در این حوزه در حال عادی‌سازی است، اظهار کرد: با توجه به شدت تخریب انجام شده و زمان قطع بودن مسیر آب انتقالی به یزد منابع زیرزمینی استان با کاهش شدید سطح آبی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

چرا آب پشت سد زاینده رود را نمی‌شود رهاسازی کرد؟

وی با بیان این‌که تخریب‌های انجام شده تاب‌آوری استان یزد را در حوزه آبی کاهش داده است، افزود: از شهروندان می‌خواهیم با صرفه‌جویی مستمر شرایط کم آبی در استان را مدیریت کنند.

مدیر شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: شاید در حال حاضر وضعیت آب شرب انتقالی یزد از حالت بحرانی خارج شده باشد ولی وضعیت منابع آبی این استان کویری همچنان نگران کننده است و نیاز به برنامه ریزی جدی و پایدار دارد.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: در طول دوره برداشت سال‌های گذشته بیش از ۲۰ متر از سطح منابع آب زیرزمینی منطقه دشت یزد- اردکان  پایین رفته که به طور متوسط سالانه میزان ۴۵ سانتیمتر بوده است.

وی با بیان این‌که هنوز برخی از مناطق شهر و استان یزد با مشکل بی‌آبی و کم آبی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: شرایط در حال عادی‌سازی است ولی بحث خشکسالی در استان یزد جدی است عادی سازی شرایط به زمان و برنامه ریزی گسترده ای نیاز دارد.

منبع: فارس