کد خبر 1302116
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹

وزیر دفاع ایالات متحده امروز شنبه ضمن دیدار با «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در منامه، نقش «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات کردستان در منطقه کردستان و عراق را «تأثیرگذار» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «مسرور بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان عراق امروز شنبه ۲۹ آبان / ۲۰ نوامبر، در حاشیه نشست گفتگوی ۲۰۲۱ منامه با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

لوید آستین، در این دیدار نقش «مسعود بارزانی» رئیس قبلی منطقه کردستان عراق و رهبر فعلی حزب دموکرات کردستان را «تأثیرگذار» خواند و تأکید کرد که جایگاه او در منطقه کردستان و عراق مهم است.

به گزارش موازین نیوز، در بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیری منطقه کردستان عراق آمده است که وی امروز در منامه با وزیر دفاع آمریکا و همچنین هماهنگ کننده کاخ سفید ملاقات داشته است.

بر اساس این بیانیه، آستین با تاکید بر اینکه منطقه کردستان متحد و شریک مهم ایالات متحده در منطقه است، تصریح کرد: ما مجددا بر ادامه حمایت خود از منطقه کردستان به ویژه نیروهای پیشمرگه در مقابله با داعش تأکید می‌کنیم.

رئیس منطقه کردستان عراق هم از حمایت مستمر آمریکا تقدیر کرد و بر اهمیت حل مشکلات باقی مانده بین اربیل و بغداد و لزوم هماهنگی دو طرف در تامین امنیت مناطق مورد مناقشه تأکید کرد.

در این دیدار همچنین کمک‌های آمریکا به نیروهای پیشمرگ، گفتگوهای استراتژیک میان عراق و آمریکا و همچنین اهمیت اجرای توافق اربیل و بغداد درباره عادی سازی وضعیت سنجار مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

منبع: ایسنا