عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: فضای حاکم بر مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطلوب است و وی می‌تواند با رای بالا اعتماد نمایندگان مجلس را اخذ کند.

به گزارش مشرق، «مهدی روشنفکر» با اشاره به معرفی یوسف نوری برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نوری از نظر شرایط و شاخص‌هایی که یک مدیر ارشد یا وزیر آموزش و پرورش باید داشته باشد، از وضعیت خوبی برخوردار است

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه نوری سال‌ها در وزارت ‌آموزش و پرورش حضور داشته است، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم مهارت‌های مدیریتی لازم در حوزه‌های این وزارتخانه را دارد و هم از مهارت‌های فنی، ادراکی و روابط انسانی برخوردار است و از جمله کسانی است که می‌تواند آموزش و پرورش را از این وضعیت خارج کند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا با بیان اینکه وزرات آموزش و پرورش با بیش از ۵۴ میلیون نفر از جمعیت کشور بصورت مستقیم و غیرمستقیم سروکار دارد، تصریح کرد: فردی که می‌خواهد هدایت این سازمان گسترده را برعهده بگیرد، باید با اصول مدیریتی آشنایی داشته باشد و هم به صورت نظری و هم به شکل عملی مراحل مدیریت آموزش و پرورش را گذرانده باشد.

روشنفکر افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از توان خوبی در حوزه مدیریت آموزشی برخوردار است و می‌تواند با کمک متخصصان در حوزه‌های مختلف و همراهی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اثربخشی و کارآمدی خوبی در هدایت این سازمان داشته باشد.

وی گفت: تحصیلات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مرتبط با  این وزارتخانه است و دغدغه اکثر نمایندگان نسبت به وزیران پیشنهادی گذشته هم حول همین محور بوده است. و اگر در همان ابتدا وی به عنوان وزیر معرفی می‌شد، شاید سریعتر می‌توانستیم وضعیت فعلی آموزش و پرورش کشور را ساماندهی کنیم، زیرا مدیریت منابع انسانی در حوزه آموزش موثر است.

 روشنفکر با اشاره به تعطیلی مدارس در پی شیوع بیماری کرونا گفت: مدیریت آموزش و پرورش در فضای ویروس کرونا با چالش‌های جدی همراه است، زیرا نزدیک به دوسال است که شرایط نامطلوبی بر حوزه آموزش و پرورش حاکم است و باید کسی ناجی این وزارتخانه شود که مشکلات آموزش و پرورش را به خوبی لمس کرده و الفبای مدیریت آموزش و پرورش را بداند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا با ابراز امیدواری از موفقیت وزیر پیشنهادی در کسب رای اعتماد از مجلس گفت: بعد از قرائت گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی آموزش و پرورش فضای خوبی در مجلس حاکم شد و انتظار می‌رود که بتواند رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

وی از همه کسانی که دغدغه گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش را دارند خواست که با دقت بیشتری برنامه‌های وی را بررسی کنند و گفت: نظر همه فرهنگیان و کسانی که در فضای مجازی  نظریات خود را در مورد کارنامه وزیر پیشنهادی مطرح می کنند برای نمایندگان مهم است و انتظار می‌رود وی بتواند اثر بخشی خوبی در حوزه آموزش و پرورش داشته باشد.

رئیسی هفته گذشته یوسف نوری را برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد. به گفته علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هفتم‌آذرماه برگزار خواهد شد.

نوری دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی (برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی)، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) است و از دهه ۶۰ وارد آموزش و پرورش شده و علاوه بر خدمت در حرفه معلمی، از سال ۱۳۶۷ به بعد پست‌های مدیریتی در سطوح مختلف آموزشی و تربیتی را تجربه کرده است.

منبع: ایرنا