کد خبر 1296322
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

اسپانیا یکی از بازارهای جدیدی است که محصولات این شرکت چینی سازنده خودروهای برقی در آن عرضه خواهد شد.

به گزارش مشرق، آیویز یک فرآیند توسعه جاه‌طلبانه را در سراسر اروپا به راه انداخته است. اسپانیا یکی از بازارهای جدیدی است که محصولات این شرکت چینی سازنده خودروهای برقی در آن عرضه خواهد شد. آیویز U۵، اولین مدل این شرکت در اروپا، به تازگی در اسپانیا در دسترس قرار گرفته است. این شرکت در حال تلاش است تا جایگاه خوبی را در بازارهای اروپایی به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید

ستاره مرسدس ۱۰۰ ساله شد! +عکس

شاسی بلند U۵ دارای یک باتری ۶۳ کیلووات ساعتی است که قدرت یک موتور برقی با توان ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را تأمین می‌کند. این خودروی دیفرانسیل جلو قابلیت پیمودن ۴۱۰ کیلومتر با هر بار شارژ را داراست. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل ۷.۵ ثانیه است.

آیویز دو نسخه استاندارد و پرمیوم U۵ را در اروپا عرضه می‌کند. طول این شاسی بلند ۴.۶۸ متر است، بنابراین کمی بزرگتر از فولکس ‌واگن ID.۴ و اشکودا انیاک، اما کمی کوچکتر از فورد موستانگ مک ای است. باتری به مدت ۸ سال یا ۱۵۰،۰۰۰ کیلومتر گارانتی دارد. البته این شرکت تضمین می‌کند که باتری این خودرو پس از ۸ سال حداقل ۷۵٪ از ظرفیت اصلی خود را حفظ خواهد کرد.

تولید U۵ در کارخانه آیویز در شانگراو چین انجام می‌گیرد. این کارخانه حداکثر ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰،۰۰۰ دستگاه خودرو را دارد. در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۵۸۳ نسخه U۵ به فروش رفت، که آن را در جایگاه ۳۳۸ رده‌بندی خودروهای پرفروش قرار داد.

قیمت U۵ در اروپا از ۳۶ هزار یورو آغاز می‌شود.

منبع: خودروبانک