کد خبر 1294466
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷

قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: لایحه پلیس اطفال که خلا آن در کشور وجود داشت، توسط معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه تدوین شده، در دولت به تصویب رسیده و برای تصویب

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی هادی روز چهارشنبه در کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان در کرمان با تاکید بر شرایط کودکان مهاجر و پناهنده افزود: در لایحه پلیس اطفال، موضوع قضازدایی به صورت ویژه ای مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این مطلب که لایحه پلیس اطفال گام مهمی در نظام حقوقی کشور خواهد بود، ادامه داد: در لایحه پلیس اطفال تاکید بر آن است که نیروی انتظامی و ضابطان مرتبط با اطفال و نوجوانان آموزش دیده باشند و نحوه تعامل با اطفال و نوجوانان را به طور کامل بدانند.

بیشتر بخوانید:

دستگیری زوج سارق با ۱۵ فقره سرقت طلای کودکان

قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده کرمان افزود: این کارگاه ها از سلسله کارگاه های معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه است که به صورت مستمر طی ۱۵ سال گذشته در کشور برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی گفت: امید است که خروجی کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده در کرمان، تغییر نگاه به حوزه اطفال و نوجوانان باشد و در ادامه نگاه افتراقی قانون گذار به اطفال و نوجوانان حس و لمس شود.

وی ادامه داد: معاونت حقوقی قوه قضاییه در کنار برگزاری کارگاه ها، در زمینه تقنین نیز کارهای بزرگی را به انجام رسانده است.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین عامل جرم در اطفال و نوجوانان را بشناسید

قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: تصویب قانون آیین دادرسی کیفری در سال ۹۲ و اجرای آن در سال ۹۴، تصویب قانون مجازت اسلامی، تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان از جمله اقدامات معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین هادی تصریح کرد: ۶۰ ماده از آئین نامه سازمان زندان ها نیز که در سال جاری به تصویب ریاست قوه قضاییه رسیده است، نیز مربوط به کانون اصلاح و تربیت است و مواد مهمی را مورد تاکید قرار داده است.

کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه و با همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در حال برگزاری است.