سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اتحادیه اروپا اگر قصد وساطت یا میانجیگری بین ۴+۱ و ایران دارد باید مفروضش این باشد که تمام تقصیر بن بست مذاکرات بر عهده آمریکا و تروئیکای اروپایی است نه آخرین قدم.

به گزارش مشرق، محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای اداره کشور نیازی به برجام و مذاکره با غرب نداریم، اظهار کرد: بازگشت به برجام را هم تحریم نکرده ایم لیکن توپ در زمین غربی هاست.

بیشتر بخوانید:

آیا واقعا برجام را نخوانده امضا کردند؟ +فیلم

وی با بیان اینکه بازگشت به برجام" درباره آنهایی صادق است که از آن خارج شده اند یا از زیر بار انجام تعهدات خود شانه خالی کرده اند و شرمنده اند، افزود: در شرایط جدید این جمهوری اسلامی ایران است که باید برای طرف مقابل شرط تعیین کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا اگر قصد وساطت یا میانجیگری بین ۴+۱ و ایران دارد باید مفروضش این باشد که تمام تقصیر بن بست مذاکرات بر عهده آمریکا و تروئیکای اروپایی است، گفت: بدیهی است که لغو تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی توسط آمریکا و اروپا اولین قدم برای شروع مذاکرات است نه آخرین قدم.

عباسزاده ‌مشکینی در پایان تصریح کرد: آنهایی که در داخل کشور با ارائه اطلاعات و تحلیل های غلط از شرایط اقتصادی ایران، قصد ایفای نقش  جاده صاف کن  برای غربی ها دارند تاریخ مصرفشان تمام شده است.

منبع: تسنیم